Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: Tot wanneer eczeemdeken dragen?

  1. #1
    Forum Meubilair Gilraen's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Belgisch limburg
    Leeftijd
    39
    Berichten
    6.741
    Dagboek Berichten
    19

    Tot wanneer eczeemdeken dragen?

    Dit is het eerste jaar dat Wico eczeemdekens draagt.
    Het begint al kouder te worden, de dagen worden stuk korter en ik merk dat de paarden met hun wintervacht beginnen. Daarom vroeg ik me af tot wanneer ongeveer je de eczeemdeken oplaat. Straks staat hij zonder deken in de kou en hij moet ook wel op tijd weer wennen aan geen deken denk ik.

    "Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)

  2. #2
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2007
    Locatie
    Noordoostpolder
    Berichten
    846

    Re:Tot wanneer eczeemdeken dragen?

    Mijn 2 eczemers staan meestal tot en met oktober onder een deken. Vorig jaar heb ik hem eerder afgehaald. Het is afhankelijk van de temperatuur en wind, etc. Maar ze hebben nog nooit last gehad van de overgang. Ze hebben dus ook altijd een prima wintervacht gehad.

  3. #3
    Forum Meubilair Gilraen's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Belgisch limburg
    Leeftijd
    39
    Berichten
    6.741
    Dagboek Berichten
    19

    Re:Tot wanneer eczeemdeken dragen?

    Ok nog even volhouden dan
    "Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)

  4. #4
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re:Tot wanneer eczeemdeken dragen?

    Mijn ervaring is dat ze ondanks de exceemdeken wel een wintervacht aanmaken.
    Het ligt ook een beetje aan de temperaturen, afgelopen dagen met die regen kan ik mij voorstellen dat de deken rustig afkan terwijl het vandaag weer mooi weer is en dan zijn de beestjes ook weer actiever en zou ik hem zeker weer opdoen, het is ook afhankelijk van hoe vaak je zelf in staat bent om de deken op en af te doen, kom je dagelijks dan kun je het per dag bekijken.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  5. #5
    Forum Meubilair jasminum's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006
    Locatie
    Utrecht
    Leeftijd
    35
    Berichten
    3.398

    Re:Tot wanneer eczeemdeken dragen?

    Hi fiona,

    Ik zou, als je een dunne exceemdeken hebt deze gewoon om laten. Loda heeft er geen last van en het scheelt je veel gedoe met op- en af doen. Ik laat Loda's exceemdeken ook tot ongeveer oktober op. Ik let erop dat als ik hem afdoe dat ik mer slecht en zonnig weer echt geen vliegjes/vliegen meer zie. Loda's wintervacht is ondanks de exceemdeken echt prima. Er ze begint nu ook al met aanmaken. Daar maak ik mij dus geen zorgen om.

    Hopelijk heb je hier wat aan .
    note to self: change the mind, the body will follow.

  6. #6

    Re:Tot wanneer eczeemdeken dragen?

    Sophie draagt hem meestal tot september/oktober
    maar ligt ook heel erg aan de temp, ik hou een gemiddelde aan van 8 graden, dat is het 's nachts vrij snel.
    En niet veel later daalt ook overdag de temp.

    sophie krijgt helaas bijna geen vacht eronder, in het verleden wel.
    Maar ze lijkt het wel prima te vinden alle vacht in 1 x los te laten waardoor ze kaal wordt. (ben hier niet blij mee)
    hierdoor moet ze een deken op

  7. #7
    Forum Meubilair Gilraen's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Belgisch limburg
    Leeftijd
    39
    Berichten
    6.741
    Dagboek Berichten
    19

    Re:Tot wanneer eczeemdeken dragen?

    Yup hier heb ik wat aan.
    Dan hoop ik dat deze het nog even volhoudt. De andere heeft hij een deel van de neksluitingen gesloopt. Of Takoda heeft ze gesloopt???
    En bij deze heeft hij de sluiting die onder zijn wang doorloopt ook al kapot. De rest zit nog.

    Ik hoop dat ik ze kan laten herstellen, want het zijn toch best dure dekens. Al ben ik absoluut tevreden over hoe ze zitten en hun effectiviteit!
    "Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)

  8. #8

    Re:Tot wanneer eczeemdeken dragen?

    Welke deken heb je?

    ik heb boett dekens, deze vallen bij sophie het beste.
    ze heeft maat 3 deken en maat 2 hoofdkap

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •