Ik vermoed dat mijn basis nog véél beter kan. Ik ben nog maar net aan het rijgedeelte begonnen, heb nog maar nèt de 9-step back-up erin zitten en zijwaards heb ik nog nieteens gedaan. Het moeilijke is, dat ik (en mijn paarden) zo gewend zijn om buiten te rijden ipv. in de wei, en dat ze natuurlijk heel veel dingen moeten afleren (ik ook trouwens). Soms denk ik wel eens dat het veel gemakkelijker zou zijn om met een jong paard te werken.Oorspronkelijk Geplaatst door E.Zanden
Als ik nu buiten ga rijden, en helemaal als we met twee paarden tegelijkertijd gaan, merk ik, dat ik snel wil terugvallen in oude patronen. Zeker omdat je onderweg ook lekker aan t kletsen bent, en ik niet geconcentreerd genoeg ben. Het zit bij mij nog niet in het automatisme, dat Parelli.![]()
Maar nog even over pump-rain. Ik heb dat stukje meerdere malen gelezen, maar vind het nogal vaag. Hij heeft het over trombone?? Nou ik weet niet hoe ik de trombone speel, nieteens hoe die eruit ziet![]()
Maar ik strijk dus over de teugel, drie keer achter elkaar, van boven naar beneden (dus naar het paardenhoofd toe), en dat zou voor het paard een teken zijn dat de ors eraan gaat komen? Zoiets?
En je doet dat over één teugel (òf links, òf rechts), en niet op beiden tegelijkertijd? Heb ik het zó goed, of zit ik er weer naast?
Bladwijzers