ik heb me ook een beetje verdiept in agrobs.. omdat ik het als mooi aanvullend grasalternatief dacht te gaan gebruiken..
maaaaar.. Agrobs droogt het gras weliswaar aan de lucht maar dan wel op ruim 200 graden celsius, en daarmee verander je de volledige grasstructuur en wordt het eigenlijk soort van gebakken in plaats van gedroogd. Voor mij is het daarom als alternatief direct afgevallen, al is het overgrote deel van dit soort gras-voeders op hoge temperatuur gedroogd, ze doen dat om het proces zo kort mogelijk te houden, naar zeggen om verlies van vitaminen tegen te gaan (alleen overleven de meeste vitaminen geen temperaturen hoger dan 50 graden).. maar in mijn ogen is het handiger want hoe korter het proces hoe meer je in de tijd kunt maken...
healthy herbs heeft een weidebrok van zongedroogd biologisch gras, helaas hebben zij nog geen los gras... de weidebrok is echter wel ook melasse- en suikervrij, dus misschien is dat ook een optie? dat is een van de weinige 'natuurlijk' gedroogde varianten die ik heb kunnen vinden...
Bladwijzers