Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 20 van de 20

Topic: Twijfel... is ze wel het juiste paard voor mij....

Re:Twijfel... is ze wel het juiste paard voor mij....

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Maritje1991
    Zeker een schrikkerig paardje.

Ik denk dat en les goed zal helpen omdat je direct bij bepaald gedrag hulp krijgt

Een RBI die ontploft kun je behandelen als een RB-EX weet je daar iets van? Je zou tips kunnen zoeken om een RB-EX te bereiken
    Ik heb even gegoogled, maar kan er nog niet veel over vinden Hoe behandel je een RBE dan?

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Eline en Idaho
    Misschien is het niet helemaal een NH manier (ik ben nog een beetje een NH groentje) maar zou het niet kunnen helpen om met een ervaren paard mee te gaan. Op die manier leer ik ook mijn jonge pony langs de weg te gaan. Ook hij heeft dan zijn spannende momenten maar zal nooit bij de ander weg gaan.

Groetjes Eline
    Helaas zijn er op de plek waar ik sta weinig mogelijkheden hiertoe (mensen komen op andere tijden of de klik is er niet), maar mijn "buurvrouwtje" die hier ook op het forum zit heeft al beloofd eens samen te gaan wandelen. Jammer dat we niet op dezelfde stalling staan, dan konden de paardjes beter kennis met elkaar maken, maar het is niet anders

Allemaal bedankt voor jullie tips!! Vooral mensen met een RBI ben ik heel benieuwd naar jullie ervaringen. Mochten jullie facebook hebben en me als vriend willen accepteren stuur dan even een pb!

Gisteren hadden we een goede dag!! Het paddock was vrij nat en ik dacht laat ik maar even een clicker en wat biks meenemen het land in (daar was het wat droger) en heb een kwartiertje met haar gespeeld. Zonder halstertje om of wat dan ook, gewoon leuke oefeningetjes (stil blijven staan terwijl ik rond haar heen loop, de "pas" = flink met haar voorbeen omhoog komen en wat ze het leukste vindt, met een knal op de grond neerkomen ), samen rennen door het weiland (blijft ze keurig naast me) en dan ineens stoppen en omkeren, achteruit lopen... Ze deed het allemaal braaf!! Dat vind ze ook het leukste, lekker in het weitje. Gelukkig zijn de andere weigenootjes dan druk bezig met hooi eten en bemoeien zich er niet mee

"e author=Bienie link=topic=32639.msg671847#msg671847 date=1350560238]
    @ aussie : Hier staat een stukje: http://www.parellinaturalhorsetraini...nality-horses/
    Er is volgens mij nog meer, maar daar moet ik even naar op zoek .. er zijn ook een aantal leuke filmpjes te zien via youtube .. oa Linda met Remmer (een LBI) en Linda met Allure (een uh .. dacht RBE?), en ook nog eentje waar een paar mensen met verschillende paarden bezig zijn onder het oog van Linda, daar zie je RBI, LBI en LBE dacht ik ..

Edit; hier is hetgeen waar ik nog naar op zoek was: http://www.parellinaturalhorsetraini...dos-and-donts/

Moest je interesse hebben in de filmpjes wil ik die ook nog wel opzoeken
    [/quote]

Graag!! Ik ga je links vanmiddag even op mijn gemak bekijken, ik ga nu naar Isa toe.... Hier een foto van mijn liefie...
    "

Forum Meubilair Marie's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2012
    Leeftijd
    30
    Dagboek Berichten
    41

Hoi!
    Weet je, ik denk dat heel veel mensen (jammer genoeg) met Parelli beginnen omdat ze (grote) problemen hebben met hun paard, omdat ze inzien dat ze het ander aan moeten pakken en de dingen eens vanuit dit 'probleempaard' moeten gaan bekijken. Zo ben ik ook begonnen met een heel erg RBE paard, en als zij schrok schrok ik zelf ook enorm van haar! Als ze ging lopen kon ik haar niet stoppen...
    Maar nu, na bijna 2.5 jaar, kan ik heel erg rustig blijven als ze in paniek geraakt en kan ze echt niet makkelijk meer gaan lopen, want ik weet hoe ik haar kan stoppen. Ik zal niet zeggen dat het nooit meer zal gebeuren want het gebeurde deze zomer nog eens (en dat was onder speciale omstandigheden), maar dat wordt echt een uitzondering in plaats van een normaliteit. En ik kan ook niet zeggen dat ik nu alles kan met haar... Er zijn nog héél veel dingen waar we aan moeten werken, maar we hebben ook al héél veel bereikt en ik al heel veel geleerd!

Dus: moet je je paard verkopen? Daarop zou ik antwoorden dat het volledig van jouw afhangt! En daarmee bedoel ik niet of je nu genoeg zelfvertrouwen ofzo hebt of niet, want als je het zo bekijkt had ik mijn paard een paar jaar terug gewoon meteen weer moeten verkopen. Daarmee bedoel ik dat het afhangt van wat je wil. Wil je morgen op je gemakje een buitenrit rijden, nee dan gaat het niet. Maar houd je echt van dit paard en wil je de uitdaging aangaan om van haar te leren dan is zij misschien wel het perfect paard voor jou! Ik geloof zelf wel dat dieren niet zo maar op je pad komen
    Zelf ben ik geneigd om je te zeggen; geef het niet meteen op. 6 maand is inderdaad nog niet zo veel. Zoek eerst hulp, neem een paar lessen van Roos. En bekijk het dan nog eens. Je kan over een jaar nog steeds beslissen haar te verkopen, maar als ze verkocht is kan je meestal niet meer terug...
    Succes nog met alles!
    Take the time it takes, so it takes less time.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten