Bedankt voor de reacties. Ik hoef natuurlijk geen sluitend antwoord, want dat is er zo niet te geven. Maar ik was vooral benieuwd naar herkenning, of dat mensen er ervaring mee hebben mogelijk in combi met iets mankeren. Maar misschien juist ook wel niet.
Promptertje, ze veranderd inderdaad wel regelmatig van houding.
Janneke, er is enigzins een vermoeden van rugproblemen.
Met een grote maar dat er klinisch niets op te merken is. Behalve een paar jaar geleden toen ze nog zonder deken stond. Nu hebben verschillende dierenartsen haar rug al klinisch bekeken en zien er weinig aan. Je kunt duwen etc, dat vindt geen probleem.
Sja, natuurlijk kan ik haar hoofd omhoog vragen, maar eigenlijk ben ik het trainen een beetje zat.
Ik doe weinig aan rechtrichten. Weleens een paar rondjes, en ze kan prima beide kanten op buigen. Toendertijd (toen ze nog wel wat fanatieker getraind werd was ze wel scheef in de bespiering).
Marlous, ik weet dat het inderdaad wel bij HS past. Ze doet het overigens ook in galop.
Jossie, ik zal zo even kijken voor filmpjes van haar geheel. HB is inderdaad hoefbevangenheid. Sorry, ik gebruik altijd de afkorting. Ze staat vierkant op ijzers omdat ze achter ook problemen heeft. Ze was ook op vier benen bevangen, maar voor wel heftiger dan achter. Foto's van de voorhoeven staat sowieso op mijn lijstje omdat ik graag wil weten hoe de inwendige schade is. Dit is nooit gebeurd, ze was niet vervoerbaar (omdat ze zo slecht was) en foto's aan huis was toen nog niet zo gebruikelijk. Maar de beweging van voor de HB krijg je nooit meer terug erna.
Nog wat filmpjes.
Zelfde dag als bovenstaande filmpje maar dan op de heenweg over het zand.
En als headshaker
Bladwijzers