Allereerst: een topdag! Goed geregeld, erg gevarieerd, aardige vrijwilligers, knap georganiseerd voor de eerste keer in deze grootte. Want groot was het!
Als deelnemer (samen met mijn 2 bijrijdsters) had ik 2 pony's bij me. De paddocks vond ik prima geregeld, alhoewel ik de indruk had dat de stroom er meestentijds af was, helaas. Met stroom vind ik toch wat veiliger.
's Middags hadden wij een druk programma, dus alleen 's morgens demo's gezien. Prima geregeld, liep gesmeerd, alleen het geluid viel her en der tegen. Ik vond de demo van de Haflinger met zingende vrouw erg leuk!
Helaas begon de Challenge te laat (ik had de indruk dat de vrijwilligers niet goed wisten wat waar moest staan?), waardoor wij lang stonden te wachten en de zenuwen alleen maar oplopen... En waardoor we ook niet zeker wisten hoe laat het tweede deel begon. Gelukkig waren we op tijd.
Ook de Agility liep uit. Ik snap dat sommige combinatie meer tijd nodig hebben bij bepaalde hindernissen, maar sommigen kregen hier wel erg veel tijd voor. De prijsuitreiking was dan ook toen al het andere al afgelopen was, en het afbouwen al was begonnen.
Verder viel mij idd de magere en slechtlopende haflinger op, en het niet-do it for the horse-laden na afloop. Jammer! Die hebben het toch niet helemaal begrepen...
De vrijheidsdressuur workshop liep anders dan gepland. Ik heb het zelf niet gezien, maar wel gehoord van mijn bijrijdster die meedeed, dat het onduidelijk was voor haar wat nu precies de bedoeling was, en dat ze weinig aandacht had gekregen naar haar idee. Ze kreeg niet wat ze gedacht had te krijgen. Het was handiger geweest voor deelnemers en publiek als dingen meer centraal waren uitgelegd. Wordt er nog iets gedaan met de tijd die verloren is gegaan door het vroegtijdig afbreken wegens de kopstoot die ze kreeg (erg sneu)? Of moeten we dat zelf met de workshopgever regelen?
Bladwijzers