Ik vond het een superweekend! En eigenlijk ook de leukste Equiday van allemaal. Ondanks dat ik het forumgevoel wat miste, was er veel moois te zien en te beleven, veel leuke standjes (die ik alleen in opbouw heb gezien, heb niet 1 ding gekocht...). Ik denk dat het voor de bezoekers ook de mooiste Equiday was.
Als vrijwilliger was het denk ik niet de beste, de verzorging en aansturing kon inderdaad beter, maar dat hebben jullie zelf ook al benoemd en dat geeft mij wel een goed gevoel. Het was de eerste keer dat het zo groot was, dat geeft weer nieuwe leerpunten en zo lang die aangegrepen worden is dat prima.
Roald heeft het ook naar zijn zin gehad, het was wat rustig bij de losrijpistes en misschien zonde om daar iemand vol op te zetten. Hij is uiteindelijk gaan helpen bij de paddockwacht want daar liep het niet zo lekker.
Onze verbeterpunten:
- jonge/nieuwe meiden zijn prima als vrijwilliger, maar dan met een vast aanspreekpersoon die hen iets meer begeleid. Wij kunnen wel voor onszelf zorgen, hebben al meer ervaring hiermee en zien klusjes iets makkelijker, zij hebben wat meer aansturing nodig want alles is nieuw.
- geen mapjes met losse blaadjes maar van die klemborden, dat is makkelijker met terugbladeren en noteren.
- catering (ik had honger! En geen tijd tussendoor om iets te halen)
- misschien is het handig om per onderdeel een hoofdverantwoordelijke te maken, die stuurt dan een groepje aan en leidt alles in goede banen. Die groepjes dan van tevoren al samenstellen zodat bij aankomst alles al duidelijk is.
- paddocks van tevoren indelen, daar ontstond veel chaos over heb ik begrepen.
- 1 soort van 'magazijnman' die de distributie van alle materialen beheert vanaf een vast punt. Misschien was dat nu ook, maar dat was niet helemaal duidelijk.
Eveline, komt jouw gevoel niet ook deels omdat je nu een groot deel van de voorbereiding uit handen hebt moeten geven en heel wat anders aan je hoofd had? Het is echt helemaal logisch dat als je net een kindje hebt gekregen dat je daarop gericht bent, hoe je ook je best doet om met andere dingen bezig te zijn. De natuur heeft gewoon geregeld dat Elvia jouw prioriteit is en dat maakt dat je een beetje opgesplitst word tussen de Equiday en Elvia. Dat gaat nog wel weer veranderen, maar je bevalling is nog maar zo kort geleden!
Viola, ik had vorig jaar precies hetzelfde bedenk ik me nu (was ineens van groepje verwisseld zonder dat ik het wist), ik weet hoe dat alles in je hoofd overhoop kan gooien en dat sucks best wel! Misschien nog een leerpunt voor volgend jaar, en een leerpunt voor onszelf
Ik hoop eigenlijk dat de Equiday volgend jaar weer zo is als deze, maar dan de verbeterde versie en met net zoveel gave dingen (die ik dan misschien wel kan zien ).
Bladwijzers