Sandra, fijn om te weten dat jullie ook hebben opgemerkt dat er op vrijwilligers vlak wat te kort is geschoten.
Ik stond officieel tot 10 uur als aansturing van de paddockwacht, maar ben langer gebleven omdat mijn opvolging er wat meer moeite mee had. In de briefing van de paddockwacht kwam niet naar voren dat we mensen naar de losrij ring moesten sturen, wel dat het een optie was om daar los te werken. Op een gegeven moment ging Roald vragen om bepaalde mensen. Gelukkig kende ik van de meeste of het paard of de demogever zelf, zodat ik ze alsnog daar naar kon verwijzen.
Voor iemand die niet zoveel mensen en paarden kent is het handig om een vaste paddockindeling op papier te hebben en het was handig geweest om alle deelnemers met paard ook van te voren (via de mail) de instructie te geven dat ze zich 15 min van te voren moeten melden bij de losrijring (en dat nog een keer herhalen bij binnenkomst)
Rond 11 uur heb ik mijn opvolger toch maar alleen gelaten om ook nog wat te kunnen zien. Nog wel even sandra aangeklampt dat de mensen bij de paddockwacht daar al 4 uur stonden zonder iets van drinken te krijgen
Ik vond het als vrijwilliger minder hard lopen en stress dan voorgaande jaren, zeker bij de opbouw. Als deelnemer aan de challenge vond ik het juist veel rommeliger dan vorige jaren. Doordat de challenge te laat begon moesten we haasten om op tijd bij de spotlight te komen.
Caitlin heeft het echt top gedaan. Bij de vorige ED was ze heel relaxed, maar doordat de setting nu iets anders was (buitenterrein en een enorme bak voor de liberty) moest ik weer even mijn plan bijstellen
Bladwijzers