Ben ineens een hyper actief lid lijkt me xd
Hier weer even een groentjes vraag. Heb hier een paar discussie gelezen over likken/kauwen/geeuwen en de betekenis ervan.
Wat ik er van begreep is dat het teweeg gebracht word door veel stress/druk.
Vandaag was ik met bo oefeningtjes aan het doen, en heb eens iets nieuws gedaan, namelijk ik stap rond maar zijn moet blijven staan, als ze toch naar mij kwam zette ik haar achteruit, als ze bleef staan sprak ik heel de tijd beloonend. Dit omdat ik niets kan doe zonder gevolgt te worden, ze respecteert mijn ruimtes wel, maar trippelt altijd achter mij aan, op zich niet storend maar er zijn momenten waar ik het liever niet heb (bv onder het borstelen draait ze haar om met haar gezicht naar mij te staan)
Maar nu naar vandaag. Na een tijdje begon ze vooral te geeuwen/te kauwen en met haar hoef te schrapen. Is dit ongeduld? Of pure stress?
Ik heb eigelijk booit nog nooit de 'toegang' ontzegd om bij mij te komen zonder een echte uitnodeging te krijgen(bij lichte druk mocht op 't touw mocht ze bij mij komen).
Hoop dat jullie er iets van snappen, en hopelijk wat verduidelijking kunnen geven
Liefs
(ondertussen de charts eens door genomen en denk dat bo Rightbrain extrovert is)
Bladwijzers