Oorspronkelijk Geplaatst door
Réban&Kabriche
Hallo mensen,
Jeetje wat een discussie en een boel meningen zeg! Dan kan de mijne er ook nog wel bij.
Tegen Niek wil ik graag het volgende kwijt, maak het jezelf toch niet zo lastig door elke keer zo fel te reageren
Je scheert echt iedereen over 1 kam en dat is discriminatie. En dat vind ik echt niet eerlijk, er zijn ook vast genoeg Parelli mensen die gefrustreerd raken en daardoor ook niet meer eerlijk tegen hun paard zijn.
Ikzelf rij ook gewoon met bit en heb les van een dressuuramazone.
Maar het hangt er gewoon vanaf hoe jezelf bent (je attitude) en hoe je instructrice is. En dat verhaal van aan de teugel trekken om te stoppen en schoppen voor voorwaarts??? Ik weet niet welke maneges er zo les geven maar zo heb ik nog nooit les gehad!
Ik geloof ook dat er heel veel overeenkomsten tussen het 'gewone' dressuur en Parelli is. Ik rij ook op mijn zit en kom zo weinig mogelijk aan het bit, alleen op de vriendelijke zoals het bedoeld is manier.
Mijn beweegreden is ook less is more dus hoe minder gedoe hoe beter. Ik probeer via mijn gedachten met mijn paard te communiceren, dat houdt in als ik b.v. aan draf denk dan... ik denk als ik dan aan draf denk ga ik denk ik al anders zitten en dat voelt mijn paard.
Mijn paardje loopt super ontspannen en lekker los. Dat zegt volgens mij al genoeg!
Kijk het paard is de beste spiegel van een mens, als je het niet goed doet zal het paard niet goed lopen. En maakt hij je dat echt wel duidelijk dat je het niet goed doet.
Dus mensen wat ik zeggen wil: bekijk elke situatie apart, je kunt niet alles over 1 kam scheren, ieder paard/ mens heeft een ander verleden, karakter etc....
Groetjes Réban&Kabriche
Bladwijzers