Wat is reden en achtergrond voor planking? Voor het paard? Balans ruiter?
Wat is reden en achtergrond voor planking? Voor het paard? Balans ruiter?
Flame en Ali's lessen
You're the only person who knows what's right for you,the only one.
And if you already know what this is, commit to it. If you don't, commit to nothing.
Hahahaha Ali
Planking is een algemene term en wordt door de jeugd gebruikt om een bepaalde 'sport' uit te drukken namelijk het languit liggen op allerlei verschillende objecten en plekken.
Planking heeft in die zin dus niets met paarden te maken.
Het languit op een paard liggen doe ik bij alle paarden die ik zadelmak maak omdat het een goede extreme friendly game is met de ruiter en het is een veilige positie om mee te beginnen. Zolang je je benen bij elkaar houd kun je weer makkelijk afstappen als er iets gebeurd.
Hopelijk is het planking mysterie zo opgelost voor je
Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill
dank je wel voor de uitleg, ik wilde je dagboek niet verder 'vervuilen'.
Flame en Ali's lessen
And if you already know what this is, commit to it. If you don't, commit to nothing.
Even voor het beeld:
Even voor mijn beeld als we het wel met paarden combineren: je ligt dan in de lengterichting van het paard, jouw hoofd in zijn nek en jouw voeten op zijn kont? Of hou je je twee voeten samen beetje aan 1 kant van de kont om makkelijker eraf te kunnen?
"Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)
Nou Ali..... troost je..... ik had er ook nog nooit van gehoord maar nu ik weet wat het is blijk ik het iedere avond te doen.... ik ga lang uit liggen in mijn bed .
www.niettevermijden.com
Ja, ik ook. Kan ik uren volhouden.
Flame en Ali's lessen
Ik dacht het gister al: Ali snapt het geloof ik niet
Ik heb nog niet al het bovenstaande gelezen, maar ik heb al hele gekke planking-acties gezien!
Weer wat geleerd! Zo wordt je vanzelf een hele hippe oma!
Happiness is not a destination, it is the road to travel
@ Fiona: als een echte "planker", op zoek naar een uitdaging, had ik gister bedacht eens te gaan "planken" met mijin voeten op Fido's rug en mijn schouders op Floris!
Het maakt helemaal niks uit, hoe je dat op je paard zou doen. Voor het paard is het een soort friendly met de human, en ik zou gaan liggen hoe het voor jou het lekkerste ligt. ALLES is goed!
Wat een ontzettend gaaf thema, daar kan ik wel wat mee. Bijv dwars op zijn kont. Het kan op je rug of op je buik.
Ik kijk uit naar het speciale foto topic met plankende forumleden. (nee ik ga geen slapende foto van mij zelf posten)
www.niettevermijden.com
aaaaaaahhhh....wat jammer!!! Gelukkig heb ik al beeld ( EN geluid! )
Ik lach me een kriek
Flame en Ali's lessen
Ow ik bedoelde vanuit Anna haar betoog om zadelmak te maken. Dus dat als je je voeten samenhoudt, je er meestal wel veilig afgeraakt moest dat nodig zijn. En ik had net het idee als ik zo 'als een plank' (jawel hoor ) op mijn paard in de lengterichting zou zijn, dat ik er net niet makkelijk afgeraak. Misschien wel snel als ze wat zou helpen, maar niet comfortabel
Ik ging vroeger altijd zo dwars hangen (meer zoutzak dan planking) omdat je dan terug kan schuiven en dan sta je met beide voeten op de grond. Zo in de lengterichting deed ik pas als het paard al heel erg braaf was als een soort van extreme friendly, maar niet voor ik ermee durfde rijden en en en zeg maar.
"Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)
Dit topic is GEWELDIG!! Ik lig dubbel... wat een leuke term!
@ Fiona: ik deed (/doe) dit ook met Sofie, waar ik duidelijk nog niet mee durf te rijden... :P Het is wel fijn om dit te doen voor je er ook mee gaat rijden omdat ze dan zeker ook niet schrikken van iets op hun achterste. En zolang je je voeten en ini mini beetje meer aan één kant houdt kan je er best makkelijk weer af hoor (tenzij je eraan dacht om zo op je rug te gaan liggen ) Eigenlijk gaat het zelfs vooral over het feit dat je in je hoofd héél goed moet weten aan welke kant je er af gaat zodra iets mis gaat. En wat je ook kan doen om het makkelijker te maken voor jezelf is eerst maar met één been 'planken' terwijl je de andere nog opzij houdt maar pas dan wel op dat je met je 'plank-been' ( ) niet te ver gaat want dan wordt het gevaarlijk...
(Dit is toevallig iets waar ik uitgebreid mee bezig ben geweest op cursus en blijkbaar noemt het planking )
Take the time it takes, so it takes less time.
Bladwijzers