Hallo allemaal,
Ik ga (misschien) binnen een tijdje mijn paardje Sofie verhuizen en ik wil me hier natuurlijk goed op voorbereiden. (Het is pas vanaf dan dat ze echt van mij is en dat ik voor haar ga zorgen.) En ik dacht zo dat hier wel een paar mensen zitten die daar ervaring mee hebben. Ik kan natuurlijk wel een aantal dingen zelf bedenken, maar aangezien ik dit nog nooit gedaan heb kan ik me voorstellen dat er toch het één en anders is waar ik niet aan denk...
Het gaat voor mij echt over alles rond verhuizen, alles waar je aan moet denken en alles wat goed kan zijn voor het paard. Ik wil het vooral zo aangenaam mogelijk maken voor haar, met zo min mogelijk stress, zo natural mogelijk! Helaas is het geen optie om de plaats al eens te bezoeken, aangezien ze 200 km zal moeten reizen. Het enige dat nog als bekend zal overblijven voor haar ben ik!
Iets waar ik bijvoorbeeld zelf aan dacht is dat ook de voeding zal veranderen. Dus kan het helpen om haar ofwel voor de verhuis al een tijdje het hooi te geven dat ze op de nieuwe plek zal krijgen, ofwel haar na de verhuis nog een tijdje hetzelfde hooi te geven?
En hoe slecht is het in jullie ogen dat ze waarschijnlijk na een maand of twee wéér zal moeten verhuizen? In dat geval is het wel samen met haar nieuwe weidegenootjes en is het ook maar 3 km verder. Misschien is het ook nog belangrijk om er even bij te vermelden dat ze Rbi - Rbe is...
Ik vind dit idee van twee keer verhuizen op korte tijd zelf echt niet fijn! Als jullie het op dat vlak met me eens zijn kan ik proberen die eerste verhuis uit te stellen tot ze meteen naar de definitieve plek kan verhuizen. Tja, het wordt wel ingewikkeld zo ik hoop dat jullie me kunnen volgen!
Alle tips zijn welkom!
Bladwijzers