Hoihoi,
Ik heb nu sinds 4 weken m'n leasepaardje en samen doen we Parelli.
We zijn nu bij de circling game en alles gaat qua grondwerk ontzettend goed, ze is een RBI, merrie van 4 jaar.
De stal waar ze staat is helemaal niet NH gericht, niemand kent het woord Parelli ook maar en iedereen verklaard me voor Gekke Henkie als ik online met haar bezig ben in de longeerbak. Gisteren was het zelf zo dat ik de longerbak uitgestuurd werd door iemand die ook met haar paard de longeerbak in wilde terwijl ik pas 2 minuten bezig was, want ja, ''een beetje stilstaan en met een zweep je paard aaien kun je ook wel ergens anders doen!'' kreeg ik letterlijk te horen. Dus ik eerst uitgelegd dat dat de Friendly Game is en die ''zweep'' een carrot-stick enz enz, en gevraagd waarom zij dan niet naar de achterste bak ging (die is best wel modderig nu), haar antwoord was dat ze daar haar paard niet kon houden en niet in rondjes kon laten lopen... Ik was toen zo boos en ben maar gaan wandelen, ik was het ff zat met die ''stalgenoten'', waarom ergens over oordelen waar je niks vanaf weet denk ik dan, maargoed.
Net dus ook weer op stal, wordt er door 2 mensen aan mij gevraagd waarom ik na die 4 weken nog steeds niet aan het inrijden ben, ''dat paard is al 4, die is eigenlijk al te oud om goed ingereden te worden'' wat een onzin dacht ik toen, beter iets later zodat ze goed heeft kunnen groeien dan wanneer er met 3 jaar al gereden wordt.
Ik wil zelf eerst het grondwerk allemaal goed doen, mijn dvd level 1/2 is gisteren besteld, en als online alles goed gaat dan pas beginnen met rijden.
Ik kan haar ook niet op een andere stal zetten omdat ik haar daar lease, 3/4 van de paarden die er staan worden volledig geleast, en verder mag je er alles mee doen.
Wat vinden jullie hiervan, en zijn er meer mensen waar zo tegen je aangekeken wordt als je parelli doet?
Bladwijzers