Resultaten 1 tot 3 van de 3

Topic: Hulp Gezocht!!!

  1. #1
    *nieuw* Miss_Montana's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2004
    Locatie
    Koog aan de Zaan (NL)
    Berichten
    9

    Hulp Gezocht!!!

    Hoi iedereen!!!

    Sinds 4 maanden hebben mijn buren een Belgisch trekpaard van 1,5 jaar gekocht, Jack, een schat van een paard die af en toe zijn tanden in je zet maarja. Aangezien mijn buren niets van paarden afweten wilden ze mijn hulp, ze wilden Jack het liefst tot hij drie was gewoon in zijn wei laten staan en hem met rust laten. Ik heb ze weten te overtuigen dat het niet goed is en dat ze met hem moeten werken zoals borstelen enz enz. Begrijp me niet verkeerd ze houden veel van Jack.

    Nu is het probleem dat hij nog nooit van zijn leven wat heeft gedaan. Hij was in het begin als de dood van het halster (nare ervaring achter zijn oren gehad denk ik). Ik heb hem geholpen daar een beetje overheen te komen. En nu wil ik al sinds 3 weken met hem aan het halster lopen. Ik heb geen oefenplaats alleen een wei van 100 bij 50. Niet echt gunstig en ik heb ooit gehoord dat dat ook niet goed is om in de wei te werken.

    Iedere keer als ik aan het halster (met een longe) wil lopen met Jack gaat het goed voor 2 meter, dan slaat hij door en begint als een gek weg te galoperen naar de andere kant van het weiland. Tja, probeer dat maar es tegen te houden een Ardenner-Hengst met een schofthoogte van 1.70, en een gewicht van 500 tot 600 kilo en wat ook nog eens begint te steigeren... Daarna beginnen we opnieuw en doet hij weer precies hetzelfde.

    Wie heeft er nuttige tips voor mij en wat doe IK fout. Jack heeft al geleerd voetjes geven om ze uit te krabben en poetsen hebben we allemaal al gedaan hij staat best open voor nieuwe dingen.

    Ik gebruik het liefst tactieken uit NH, ik wil wel een goede band behouden die niet uit angst bestaat. het boek Natuurlijk paardrijden heb ik gelezen en dat sprak me erg aan.

    Ik hoop dat jullie me iets meer kunnen vertellen, ik word zolangzamerhand wanhopig en daar heeft Jack niets aan.

    Groetjes Jack en Beau
    Red Spongebob en de rest van Nickelodeon uit de klauwen van John de Mol!!!

    <!-- m -->http://www.rednickelodeon.nl/<!-- m -->

  2. #2
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49
    Dat paardje heeft ondertussen ontdekt dat hij heel makkelijk onder het 'werk' uit kan komen door gewoon weg te rennen. Ik denk dat het verstandig is als je er iemand bij haalt met wat meer savvy (paardenverstand) voordat hij ook nog leert hoe sterk hij eigenlijk is (daar is hij al aardig achter nu...)

    Waar woon je? Misschien zijn er mensen op de lijst die bij je in de buurt wonen. Via internet een bepaalde oefening uitleggen heeft niet zoveel zin.

    Hardstikke goed dat je die mensen wil helpen bij de opvoeding van het paard, het zou veel erger kunnen worden wanneer ze hem zo maar laten staan en met 3 jaar pas beginnen, maar hij is (voor jou) een best moeilijk paard op dit moment.
    Zoek en vind iemand die je een paar keer kan helpen, ook voor je eigen veiligheid.
    Waarschijnlijk gaat het na een paar lesjes al stukken beter en kun je zelf weer verder...

    Groetjes
    Eveline
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  3. #3
    *nieuw* Miss_Montana's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2004
    Locatie
    Koog aan de Zaan (NL)
    Berichten
    9
    Echt een goed idee!!! Ik woon in Belgie maar ik kan wel via via iemand vragen, er was ooit eens volgens mij iemand bij ons op de manege geweest voor een moeilijk arabiertje.

    Heel erg bedankt!!!

    Groetjes Beau
    Red Spongebob en de rest van Nickelodeon uit de klauwen van John de Mol!!!

    <!-- m -->http://www.rednickelodeon.nl/<!-- m -->

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •