Door omstandigheden zijn mijn paarden verhuist en staan ze nu met zijn 2en in een wei met schuilstal. Ideale plaats, grote open schuilstal met een weitje. Dicht bij huis en op 5 min rijden met de vrachtwagen van de binnenbak.
Nu zit ik echter met 1 probleem. Als ik met 1 paard ga rijden oet het andere paard alleen achter blijven in de wei. Ze hebben al enigszins moeite met het feit dat ze nog maar met hun 2en staan en dan moet er eentje alleen achter blijven. Tot nu toe alleen Janus en die sloot ik dan op in de schuilstal. Deze is aan de zijkanten afgezet met een groot hek en vangrails. Maar de laatste keer zag ik dat hij zijn hoofd op het hek legde en zo omhoog kwam.
Ik wil de paarden graag leren om ook even alleen te kunnen zijn, want ze lopen ook al samen in het span en wil ook graag alleen weg kunnen. Janus moet komende week mee als ik les heb met hem. Moet ik Anoek (tevens de mama vanJanus) meenemen naar de binnenbak en op de vrachtwagen laten staan of in de schuilstal zetten?
Het is maar voor nog een poosje want we moeten hier ook weer verhuizen en dan komen ze met z'n 4en te staan waarvan 1 paard met pensioen is en dus altijd als gezelschap zal dienen.
Bladwijzers