Even ter inleiding:
Heb sinds kort het rode parelli pakket en ben er mee begonnen met mijn pony. Het is dus voor zowel mij als mijn pony allemaal nieuw. Indy is een merrie van ruim 5 jaar, nog niet fatsoenlijk ingereden, maar heb er al wel een paar keer met zadel op rond gehobbeld. Ze is een LB-e/i . Happerig, zuur, snel afgeleid en vaak bezig mijn leiderschap in twijfel te trekken. Een echte uitdaging dus en ze frustreerd me af en toe behoorlijk. Maar... ik denk dat als het met haar lukt, ik een geweldige leerschool heb gehad.
Ik woon in Roemenie, dus helaas is het niet mogelijk om er "even" instructie bij te zoeken.
Ik loop met de friendly game al tegen een eerste probleem aan. Ze vind er niets aan. Op zich kan ik haar overal aanraken, in de zin van, ze gedoogd het. Maar even lekker kriebelen waar ze heerlijk van kan ontspannen, nee, dat zit er niet in. Ze is overal mee bezig, zoekt op de grond naar eten, kijkt naar elk geluidje en als ze het zat is dan probeert ze weg te lopen of tilt dreigend haar achterbeen op.
Ik heb al geprobeerd om zachter te aaien, harder, meer masserend, maar dat maakt allemaal niets uit. Bij haar schoft vind ze niet bijzonder, achter haar oren, hmm, misschien ietsiepietsie, maar nog zeer magertjes. Naast haar staart, dat is het enige plekje waar ze soms echt even voor gaat staan, maar vooral niet te lang.
Omdat de friendly game steeds terug komt vraag ik me af wat ik hier mee moet. Verder gaan met de andere games, heeel kort friendly en verder gewoon bij haar zijn en niet aan haar zitten? Of gewoon langer volhouden, want meer dan twee dagen zal het niet kosten ?
Ik wil wel proberen om eens een filmpje op te nemen, maar dat is even zoeken naar een goede mogelijkheid om dat te doen. Wellicht dat er mensen zijn die dit herkennen en wat tips voor mij hebben?
Bladwijzers