Oorspronkelijk Geplaatst door
Wendela
Dinsdag 26 februari
Yoyo Game & Change of Direction - AnnaStudiegroep
Filmpje van vandaag
Tweede dag op rij waarbij Ab wél wegrent, maar zich NIET lostrekt. Gaat de goede kant op
Yoyo-game:
-Minder comfort (rust) geven na het achterwaarts gaan, snel weer voorwaarts vragen
-Langer rust geven na de draw
-Oefenen met 3 passen achterwaarts, 2 voorwaarts, 4 achterwaarts, 3 voorwaarts, etc (heel precies zijn)
Draw:
-Gaat goed (genoeg)
-Met deze draw kan ik geen CoD doen, want hij is niet recht (hij loopt in een boogje naar mij toe)
-Duidelijk onderscheid tussen Draw en CoD maken: Draw door zelf (achteruit) een cirkel te lopen (CoD zelf recht achteruit lopen)
CoD:
-Aanleren door zelf met mijn rug naar de wand te gaan staan en achteruit naar de wand te lopen. Als Ab dan een boogje maakt en niet recht is dan ga ik langs de wand lopen, zodat hij wel recht moet gaan lopen
-Daarna de andere kant op senden
-Eerst in stap oefenen
-Hij moet recht naar mij toe komen zodat ik hem op grote afstand van mijzelf al door kan senden naar de andere kant, anders is hij al te dicht bij
Circling game:
-Ab maakt nu assumptions (komt steeds al naar binnen nog voordat ik een draw vraag)
-Dit doorbreken door op zo'n moment juist iets anders te gaan vragen
-Niet alleen de CoD oefenen maar ook andere games (spiral in and out & transitions) op de cirkel, zodat Ab geen assumptions kan maken
-Filmpje van level 3 circling game kijken ter inspiratie
Bladwijzers