Oorspronkelijk Geplaatst door
Wendela
Dinsdag 12 februari
Anna studiegroep - 7 games in 7 minutes
Ik baalde zelf een beetje na de opname van het filmpje, omdat ik de meeste games van Ab verloor.
Dat gaf me een beetje een gevoel van 'he bah, nou zijn we al zo lang bezig en kunnen we nog niet eens de 7 games spelen...'. Maar toen ik het filmpje terugkeek vond ik het eigenlijk wel een goede weergave van waar we nu staan. En als alles niet perfect gaat dan kan je natuurlijk juist goede feedback krijgen.
Anna vond het filmpje gelukkig wat minder slecht dan ik.
Ze vond het al een hele vooruitgang met toen we twee maanden geleden begonnen met de lessen en dat is zeker ook zo. Het gaat echt de goede kant op. Niet in een rechte lijn, maar er gebeurt nu tenminste iets en dat is toch in ieder geval progressie!
In het filmpje zie je duidelijk dat de achterwaarts van de yoyo nu vlot en recht is. Maar nu is de bringback dus kapot... Anna had daar goede tips voor.
Ik moet gaan oefenen om een bepaald aantal passen achterwaarts te vragen. Bijvoorbeeld 8 passen achterwaarts en dan weer 2 voorwaarts. Als Ab na 8 passen niet stopt dan moet ik wat meer druk op het touw leggen, maar niet gaan trekken. Net zo lang doorgaan tot hij stopt en dan weer voorwaarts vragen tot die plek waar ik eigenlijk wilde dat hij stopte. Om de bringback te verbeteren moet ik de 'slip, grip en touch' gaan toepassen. Fase 1 is mijn lichaam naar achter buigen. Dan het touw door mijn handen laten glijden. Dan het touw vasthouden en dan een touch achter de drive-line. De sleutel is om met mijn stick energie achter de drive-line te gaan geven. Maar ik moet nog even kijken hoe ik dat praktisch voor elkaar krijg... Anna gaat er een filmpje van maken voor het beeld.
Verder kreeg ik nog tips om te zorgen dat Ab niet sideways gaat bij de sent. Oefenen met isoleren van driving voorhand, zodat alleen zijn voorhand opzij gaat in de sent. En eventueel de sent oefenen bij de bakrand, zodat hij alleen maar voorwaarts kan en niet zijwaarts.
Mijn opdrachten voor het volgende filmpje zijn de yoyo-game verbeteren en porcupine op het halster in zone 1 verbeteren. Ik moet zorgen voor een positive reflex op druk op het halster in zone 1. Dit in allerlei verschillende oefeningen, niet alleen in de yoyo game, maar ook bv figure 8. Uitdaging om de CoD te doen vanuit porcupine op het halster. Dus daar zijn we nog wel even zoet mee
Bladwijzers