ik word er langzaam gek van en zolang ben ik nog niet eens bezig.
In maart ga ik met mn paard op "vakantie" en moet uiteraard hooi hebben. De eigenaren van het huis waar ze komt te staan brengt en haalt haar voor ze op vakantie gaan en als te terug zijn.
Ik woon in het zuiden van limburg maar zit dan in roermond.
Bij mij op stal betaal je voor een grote baal (alleen geen idee hoeveel kilo dat is) 22.50
Daar eet ze nu 2 van op. en wellicht moet ik nog wat kleintjes erbij halen voor die maand omdat ze dan meer buiten staat.
Ze krijgt 3a 4x per dag hooi. en geef liever teveel dan teweinig. ze krijgt helaas nog niet alleen hooi maar het krachtvoer is erg wienig.
gras staat er ook niet tot nauwelijks in die wei waar ze komt te staan.
Dan komt de vraag, hoeveel heb je nodig? ze verkopen grote balen voor 40 a 50 euro (a 400 kilo) maar is dit meer dan wat ik nu heb? heb ik er genoeg aan etc.
Het is niet de bedoeling dat ik nu opeens t dubbele kwijt ben.
Ik beschik niet over auto/aanhanger dus mee nemen van mijn stal (wat ik het liefst zou willen) is niet mogelijk, of iemand moet tegen benzine vergoeding mee willen rijden.
Ook moet het daar met de hand of steekkar vervoerd worden wat t natuurlijk ook lastiger maakt. echter direct achter het huis is een afdak waar het misschien wel kan staan, daar kan een auto redelijk dichtbij komen.
Iemand enig idee hoeveel ik in godsnaam moet kopen?
of er in de buurt van roermond (asenray) een boer is die het voor 1 maandje wilt brengen (maart) en die rond mijn prijs zit.
Ik had het duidelijk onderschat hoe moeilijk het is een beetje hooi te krijgen dat en gebracht word en niet gek veel verschilt van de prijs nu.
Ook het schatten hoeveel ze nodig heeft is lastig.
Nu kan ik om de 2 weken opschrijven wat ik nodig heb en indien ik er niet mee uitkom gewoon even bij de boer wat extra's vragen.
voor de duidelijkheid, ze staat er een maand en ze is een slank type (klein) paard dus geen reus van 1.85
Bladwijzers