Hoi allemaal!
ik weet niet zeker of hier al eerder over is geschreven, ik kon het in ieder geval niet vinden, dus ben maar een nieuwe topic begonnen. Ik ben sinds bijna 2 maanden gestart met PNH met mijn draver Vinny. Hij pakt eigenlijk alles wel heel goed op (ik speel nu de eerste vijf games), behalve de circling game. Stap gaat geweldig, send is een eitje, bring back gaat 8 van de 10 keer goed. Draven gaat met de dag beter, het touw begint steeds slapper te hangen en hij heeft niet meer het gevoel dat hij zover mogelijk bij me vandaan moet lopen. Alleen wanneer ik hem wil doorzetten naar galop ontspoort hij. Hij is geen geweldige galoppeerder, maar als hij los rent dan houdt hij het prima een paar rondjes vol. Voorheen aan de longe was hij ook wel in galop te krijgen. Hield het dan de ene keer wat langer vol als de andere. Nu verandert hij zo'n beetje in een rodeopaard wanneer ik heb wil laten aanspringen. Hij vliegt dan alle kanten op (inclusief bokkesprongen) behalve de kant op die ik wil. Hij weet dan af en toe ook de leadrope uit mijn handen te sleuren en rent dan weg. Als ik hem dan ophaal uit het standaard hoekje waar hij gaat staan en weer andere games ga spelen is er vrijwel niets aan het handje. Ik merk aan hem dat dit komt uit nervositeit en hoogstwaarschijnlijk onbegrip. Heeft iemand tips over/ervaringen met hoe ik dit beter met hem kan communiceren?
Bladwijzers