Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: Hoefzweer...

  1. #1
    Actief Forumlid chevelle68's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2010
    Locatie
    Meijel
    Berichten
    1.662
    Dagboek Berichten
    134

    Hoefzweer...

    Nee he?!
    Wat moet ik nou....wachten totdat hij vanzelf openbreekt of toch maar bellen?
    Hij loopt echt heel moeilijk en heeft veel gelegen aan het zaagsel op zijn zij te zien.

    Ik heb hem meteen even in de biotex gezet. Betadinezalf erop en ingepakt. Voor ik zo naar huis ga alles er weer af...morgenochtend maar aankijken....

    Iemand tips???????

  2. #2
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re:Hoefzweer...

    Ik denk dat ik persoonlijk toch even zou bellen, als het mogelijk is is het toch wel fijn als ze de druk er even af kunnen halen lijkt mij.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  3. #3
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Akersloot (Noord-Holland)
    Berichten
    666

    Re:Hoefzweer...

    Nou, ik heb het ooit wel eens aan Marco, de bekapper gevraagd wat ik zou moeten doen igv een hoefzweer en zijn advies was: zoveel mogelijk beweging. Een paar keer per dag aan de hand stappen en liever niet op stal. Zeker niet in laten snijden !
    Ik weet wel dat sommige paarden met een hoefzweer echt geen stap willen zetten en dat het advies van een paar keer per dag aan de hand stappen dan wel heel moeilijk is en naar om te zien. Maar ik heb zelf meerdere keren gezien bij andere paarden dat ze echt beter gaan lopen na een stukje lopen. Daarmee bevorder je de doorbloeding en dus het herstel van de zweer.

  4. #4
    Actief Forumlid Angela_28's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2011
    Locatie
    Zuid-Limburg
    Leeftijd
    42
    Berichten
    459

    Re:Hoefzweer...

    Ik zou eens twee dagen afwachten (o, zie aan de datum dat die inmiddels verstreken zijn ). Je kan het inpakken met Animalintex en intapen. Heel vaak breekt het vanzelf door. Cos strompelde bij zijn laatste hoefzweer en was echt vreselijk kreupel. Ik in paniek, dierenarts, foto (wist ik veel, nog nooit meegemaakt) etc. Niets kunnen vinden. Twee dagen later brak het door en ging meneer alweer bokkend de weide op. Voor mij was dat een duur hoefzweer .

    Als hij kreupel blijft lopen en je ziet/voelt zelf niets bij de hoef dan kun je inderdaad je dierenarts/bekapper erbij halen... Mijn bekapper zweert er overigens bij om niet te snijden en de natuur zijn werk laten doen. Weet eigenlijk niet of ik dat langere tijd aan zou kunnen zien als een paard zo kreupel loopt...

    Hoop dat het probleem inmiddels is opgelost!
    Leuke aankoop & verkoop FB groep voor 2e hands NH artikelen https://www.facebook.com/groups/2ehandsNHartikelen/

  5. #5
    Actief Forumlid chevelle68's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2010
    Locatie
    Meijel
    Berichten
    1.662
    Dagboek Berichten
    134

    Re:Hoefzweer...

    Bedankt in ieder geval.

    Ja het gaat...ik heb vandaag nog even overleg gehad met de hoefsmid. Hij loopt er nu weer op, maar als hij stil staat te eten rust hij er niet op. Ik zet hem nog wel elke avond in de biotex.
    Advies om toch nog even te wachten en niet onnodig in een verder gezonde hoef te gaan snijden met alle kans op bacteriën/infecties enz. die een open wond toch met zich meebrengt.

    Dinsdag komt hij weer even kijken.

  6. #6
    Forum Meubilair Yulia's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.732

    Re:Hoefzweer...

    Gaat het al beter? ik sluit me aan bij de gegeven adviezen. mijn paard had het laatst ook en het ziet er heftig uit. dat je hem dan naar buiten moet duwen is niet leuk.
    Don't ask what your horse can do for you, but what you can do for your horse.

  7. #7
    Actief Forumlid chevelle68's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2010
    Locatie
    Meijel
    Berichten
    1.662
    Dagboek Berichten
    134

    Re:Hoefzweer...

    Ja hoor geen last meer en ik ben blij dat ik toch niet meteen (als een zeer overbezorgde) de DA of hoefsmid heb laten komen!
    Het risico van bacteriën is toch wel groot en om hem nu op te gaan sluiten in een stal is echt uit den boze bij hem.

    Fijn dat je soms toch zo op je gevoel kunt vertrouwen

  8. #8
    Forum Meubilair Cora's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Delden, Twente
    Leeftijd
    61
    Berichten
    8.020
    Dagboek Berichten
    60

    Re:Hoefzweer...

    Fijn om te lezen!!!
    Happiness is not a destination, it is the road to travel

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •