Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 22 van de 22

Topic: Strasser Seminair

Re: Strasser Seminair

Het Basis Seminar is vanaf nu nog maar 2 dagen. Het onderdeel zelf
    bekappen is er uitgehaald omdat dit m.n. in het buitenland tot veel
    problemen heeft geleid. Hiermee zijn ook de kosten verminderd tot 200
    euro.
    Dit kreeg ik gister in een mail toegestuurd. ik moet zeggen dat ik erg veel zin had in de cursus, maar om 2 dagen theorie te krijgen en nòg je eigen paard niet kunnen bekappen, mij nu alle motivatie ontneemt.
    Wat jammer zeg!
    Die theorie kan je ook uit boeken halen, ik vind nou juist de praktijk zo enorm belangrijk..

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Hmm, de theorie van Strasser is juist erg veel, dan is de basis seminar erg handig. En ze raden ook echt niet aan om na 1 dag praktijkles gelijk je eigen paarden te gaan bekappen. Het bekappen volgens strasser leer je (als het goed is) bij elke keer dat de bekapper langs komt. Specifiek gericht op jouw paard... Als je de theorie goed begrijpt (ondersteund met videomateriaal, modellen e.d.) is het makkelijker te leren waarom, hoe en waar je moet snijden. En voor de praktijk kun je daarna nog een 2 daagse cursus doen, met ruimschoots oefenmogelijkheden.

Tsja, strasser gaat ook wel wat dieper dan de dagcursus van PN...
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    Tsja, strasser gaat ook wel wat dieper dan de dagcursus van PN...
    Nou. .ik wilde eigenlijk geen vergelijk trekken met natuurlijk bekappen van paardnatuurlijk, omdat iedereen al zegt dat strasser veel meer theorie inhoud.
    Maar als je dan toch begint, dan kan ik ook wel toevoegen dat Klaas Feuth straks een bekapcursus gaat geven die een week duurt (goh, hoe diep zal die gaan dan?). Dan is dat gezeur over die eendaagse cursus ook gelijk afgelopen..

Die eendaagse cursus kan je beschouwen als een tool om je paard zijn hoeven tussentijds bij te houden. Beetje vijlen en de steunsels af en toe uitsnijden kan geen kwaad en het is juist goed om dat te doen. Ter controle kan je een bekapper laten komen of een strasser bekapper.

Oke deze eigenwijze drol doet het wel zelf, zonder 'controleur', ik heb me wel grondig verdiept in de theorie erachter. O.a. de Strasser boeken, Van Nassau en diverse NB info.
    Kritiek op de goeroe is niet gewenst......

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

@trea: wat was voor jou dan de motivatie om mee te doen aan de cursus?

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    @trea: wat was voor jou dan de motivatie om mee te doen aan de cursus?
    Ik wil me heel graag verder verdiepen in andere vormen van natuurlijk bekappen. Dit, omdat ik ervan overtuigd ben dat het paard individueel bekeken moet worden en niet de methode.
    Uit verschillende stromingen pik ik dingen die ik kan gebruiken en daarbij vind ik praktijk een heel belangrijk gebeuren.

Ik heb van Strasser al verschillende boeken gelezen, en het is niet meer of minder dan een visie. Het is geen waarheid. Net als iedere andere vorm van natuurlijk bekappen. Ik kan uit de theorie verschillende dingen halen die voor mijn paarden van toepassing zouden kunnen zijn, en die had ik op zo´n cursus graag uitgediept en in praktijk willen doen/oefenen.

Daarom heeft het voor mij geen zin om een strasserbekapper aan huis te laten komen om het "vak" op deze manier te leren. Ik wil namelijk niet dat mijn paarden 100% gestrasserd worden. Ik wil slechts enkele technieken leren, en nu de praktijkdag uit de cursus geschrapt wordt is deze cursus voor mij niet meer interessant.

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

OK, nu begrijp ik je reactie wat beter

Wat ik kan toevoegen over het praktijk gedeelte: op zich leer je hier weinig meer technieken dan in een andere cursus het geval zou zijn. Wel krijg je wat meer inzicht in hoe 'diep' je op welke plekken kunt snijden, maar dat zou je ook uit de boekjes kunnen halen en is waarschijnlijk ook niet nodig om te leren wanneer je je paarden op een andere manier laat bekappen.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten