Mijn nieuw paardje Destiny. In augustus gekocht en net 4 jaar geworden. Ze was net zadelmak toen ik haar kreeg.
eenmaal bij mij thuis ben ik begonnen met het spelen van de seven games. Al gauw merkte ik dat ze enorme moeite had met de cirkel. Als ik haar op de cirkel vroeg, flipte ze helemaal. (Mischien iets meegemaakt met longeren??) Het heeft mij weken gekost om haar gewoon op de cirkel te krijgen. Toen ze eenmaal op de cirkel ging, heeft het me weken gekost om haar gewoon 1 rondje ontspannen te laten lopen, toen dat ging, heeft het weer weken geduurd voor een rondje draf….Nu ze dat enigzins kan, vraag ik haar om van hand te veranderen….. en ja hoor…weer flippen. Ik heb als doel, ontspanning! Ik heb een bepaald patroon. Dus alles wat ik vraag moet ze ontspannen doen, doet ze het goed, mag ze rusten bij een balk op de grond of een pion. Dit kent ze inmiddels heel erg goed. Ze weet als ze ontspannen is dat ze bij de balk mag rusten. Het is een erg boeiend paard, maar ik heb er mijn handen aan vol. Ze is eigenlijk heel er leftbrain intovert, erg slim en dominant maar ook erg onzeker en jong en soms switcht ze naar rightbrain. Vooral als er iets verandert.
Hebben jullie misschien nog tips of oefeningen die ik zou kunnen doen om haar meer ontspannen te krijgen? Ze is heel gauw afgeleid,en als zij denkt te moeten vluchten......
Bladwijzers