Ik stap idd ook niet zonder een BBP op Whoopie, ik ben nogal dun dus die botjes dat prikt wel, ga maar eens op je handen zitten dan voel je het wel. Ze wordt er ook niet vrolijk van als ik dat doe.
Ik stap idd ook niet zonder een BBP op Whoopie, ik ben nogal dun dus die botjes dat prikt wel, ga maar eens op je handen zitten dan voel je het wel. Ze wordt er ook niet vrolijk van als ik dat doe.
Groetjes Janneke
Gun jezelf
Gun jezelf de liefde en het geluk
Gun jezelf het geld dat je toekomt.
Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden
Goed dat je nog eens de proef of de som hebt genomen door het verschil met en zonder bbp te bekijken! Er lijkt wel een duidelijk verschil te zijn. Kan natuurlijk toeval zijn, maar ik begrijp uit je verhaal dat dit strookt met de ervaringen daarvoor. Ik dacht eigenlijk eerst dat hij die reacties met bbp en zadel ook vertoonde, en dat hij daar ook heftig op de singel reageert(/-de), dat deed mij toch wel denken aan pijn. Als het alleen zonder zadel is, waar het nu op lijkt, maakt dat het verhaal toch wel iets anders, want je zitbeenknobbels kunnen zonder zadel net op een gevoelige plek (spier bijv.) prikken en misschien heeft hij daar met zadel of bbp geen last van. Toch lijkt het mij wel op een pijnreactie, een fysiek probleem dus, ook al is het dan alleen maar als je zonder zadel opstapt. Ik denk daarom dat je er inderdaad goed aan doet om toch eerst de fysieke kant te laten nakijken.
Er zijn hier al een hele hoop goede adviezen gegeven Dus daar wijd ik me niet verder over uit.
Wel bedacht ik me iets anders. Misschien heb ik er overheen gelezen hoor? Maar ik vroeg me af of er (kleine danwel grote) verschillen zitten in je warm-up? In jouw energie of gemoedstoestand? Gaat het bijv. beter als je langer opwarmt (of op een bepaalde manier) of langer doet over opstijgen oid? Of gaat het beter als jij alvast wat energie kwijt bent ( )? Sommige paarden zijn daar nu eenmaal enorm gevoelig voor.
In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'
Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging
Nog even over het manenkam bijten, dat deed Option (ook een vrij dominante ruin) ook altijd bij de shetlander tijdens het spelen.
Ik vond dat ook altijd zielig maar de shet gaf er verder niet zo om.
Nogmaals dank voor het meedenken en reageren, dat waardeer ik erg
Aapie, het fysieke uitsluiten is wel wat ik ga doen Gewoon voor de zekerheid.
Rianne, nope, geen verschil in warming up. Ik ga sowieso pas op Jairoh als we echt online een goede connectie hebben en 'samen zijn'. Behalve wanneer we langs het weggetje 'rijden', dan spring ik er meteen op en dat is nooit een probleem. Trouwens.. ik heb langs het weggetje wel eens zonder zadel gereden en toen was er niets aan de hand. Hmm.. misschien dat ook nog proberen voor de zekerheid?
Chevelle (Sorry, weet je echte naam niet), ah oke. Ik heb geen idee of Sunny er wat om geeft, maar het ziet er zo zielig uit
Life begins where fear ends..
Najib laat mij al vanaf 16 juli 2010 stralen en met Jairoh geniet ik sinds 31 juli 2010. Sinds 15 september 2013 maakt Touria het plaatje compleet
Heleen (osteopaat) is net weg, fijn mens Ik heb het verhaal uitgelegd en zelfs een beetje laten zien en zij heeft Jair zien bewegen, gevoeld etc, maar er is niks te vinden. Fysiek zit alles goed, geen pijn, geen scheve dingen, niks! Mijn verhaal in combinatie met het gedrag wat hij vandaag liet zien (boos stampen, happen, druk met zijn hoofd etc) bracht haar op de conclusie dat het echt tussen zijn oren zit. Hij vindt het raar/stom/whatever en dan is dat zijn reactie. Fysieke pijn is uitgesloten, dus ga ik nu maar langzaam kijken hoe we het mentale gedeelte beter voor elkaar kunnen krijgen Hij heeft de dominantiegrens ook wel aardig overschreden. Van het kleine introverte paardje is niets meer over, het is nu een dikke lbe met een enorme grote mond Werk aan de winkel.
Najib laat mij al vanaf 16 juli 2010 stralen en met Jairoh geniet ik sinds 31 juli 2010. Sinds 15 september 2013 maakt Touria het plaatje compleet
Fijn dat de osteopaat niets heeft gevonden, Nicky!
Maar dan nog, kan het toch wel gevoelig voor hem zijn; jou op zijn blote rug? Zeker omdat het wel beter gaat als er een zadel op ligt... toch?
Altijd plezier met mijn lieve Lazir!
Ja, dat kan ook zeker zo zijn Ik ga dan ook niet verder zonder zadel, maar ga op zoek naar een passend zadeltje. Hij heeft nog heel weinig bespiering en mijn zitbeenknobbels op zijn ruggetje is niet zo'n fijne combi. Dus zonder zadel doe ik pas weer over een heeeeeeeeeeeeele lange tijd, als hij goed ontwikkeld is
Wat fijn dat je het lich deel hebt uigesloten en dat hij ok is.
Groetjes Janneke
Gun jezelf
Gun jezelf de liefde en het geluk
Gun jezelf het geld dat je toekomt.
Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden
Een dikkere bibs creëren kan ook. Dat is écht niet moeilijk hoor :P
Heleen uit Noord-Holland? Die is kundig én aardig, daar kun je wel op vertrouwen . En wat Sandra zegt klopt heel aardig, dat gaat gemakkelijk genoeg
"Patria est ubicumque est bene." - Cicero
Sandra, ik wil juist graag wat minder vet op mijn kont Hij al rond genoeg, maar blijkbaar wil Jair negerinnenbillen op zijn ruggetje
Heleen Slebos, uit Sint Pancras. Is dat dezelfde Heleen? Ik vond haar in ieder geval heel aardig en voor zover ik dat kan beoordelen kwam ze heel kundig overOorspronkelijk Geplaatst door promptertje
Ja, dat is de Heleen die ik bedoel
"Patria est ubicumque est bene." - Cicero
Ik heb ook goede ervaringen met Heleen
Fijn zeg Nicky! Lijkt me een hele geruststelling. Alleen wordt dat mentale stuk nog wel een uitdaging natuurlijk... Maar gelukkig heb jij heel veel savvy!!
Bladwijzers