Hallo allemaal,
ik zit met een probleem met mijn paard. Sinds 3 maart staat hij op een nieuwe stal. Hier staat hij de hele dag buiten in een paddock met een kleibodem. Het linkerstuk van de paddock is gewoon begaanbaar en de rechterkant is modderig. Als hij in het rechter stuk staat komt zijn hele hoef in de modder maar niet verder. Het buiten staan was hij hiervoor niet gewend. Ook krijgt hij nu kuil ipv hooi. Dit kuil is echter bijna hooi, dus niet zo 'nat' als echt kuil. Sinds gisteren loopt mijn paard lastig op het erf. Eigenlijk liep hij vanaf het begin al een beetje moeizaam maar ik dacht dat hij onzeker was. Na een paar dagen liep hij dan ook weer gewoon over het erf, maar sinds gister loopt hij dus wat moeizaam op het erf. Buiten het erf (dus gewoon op de weg) liep hij alsof er niets aan de hand was. Ik werd vandaag gebeld door mijn verzorgster dat hij helemaal niet meer wilde lopen. Nu kom ik net terug van stal en er zijn drie hoeven warm aan de binnenkant. Toen ik hem echter uit zijn stal haalde liep hij prima
Ik dacht dus in de eerste instantie aan hoefbevangenheid; ik heb alle maatregelen genomen die ik kon bedenken. Maar nu denk ik aan iets anders, maar wat? Hij loopt dus alleen gevoelig op het erf (waar losse steentjes liggen) en hij heeft warme voeten.
Hij is in ieder geval niet te kort bekapt en hij heeft ook geen rotstraal. Kunnen jullie nog iets bedenken?
Bladwijzers