Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 40

Topic: paardennaam veranderen?

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    48
    Dagboek Berichten
    13

Re:paardennaam veranderen?

Tja... Son heette voluit Sonja van Haffriehoeve de Vrijheid, maar dat is natuurlijk geen roepen . Sonja werd 'm ook niet, want alle namen met meer als een lettergreep worden bij mij ingekort tot een lettergreep (vandaar dat onze kinderen ook een naam hebben met een lettergreep ). Haar roepnaam werd dus simpel Son.
    Kate was naamloos toen ze kwam en dus moest ze een naam, dat werd Kate omdat die naam als eerste in me opkwam.
    Annabel is voluit Annabel oet de Broekstreek en haar noem ik om de een of andere reden wel vaak Annabel, maar net zo makkelijk Bel of Bels. Voor het toekomstige veulen is de naam er inmiddels ook, een hengstveulen krijgt een naam van een lettergreep met een B, een merrie gaat Anna- en dan een naam met een B krijgen. Inderdaad ook een lettergreep .

Of het hard klinkt zal me overigens worst wezen, Son en Kate klinkt niet zacht in elk geval en ik denk eigenlijk dat het meer de intonatie is als de naam an sich wat hard klinkt. Alhoewel ik Thirza echt niet op z'n Brabants mijn strot uit krijg, want daar klinkt Thirza heel anders als bij ons .
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Wien heeft officieel Dauwina (+ stalnaam), maar dat vind ik ook niet zo'n beste naam. Ik noem haar alleen Wien als er anderen bij zijn, ze reageert vooral erg goed op Lieffieeee

Ben benieuwd of het je lukt om 'Astrid' af te leren en jezelf een andere naam aan te wennen, dat lijkt me nog best lastig.

Actief Forumlid caroline-max's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    40
    Dagboek Berichten
    6

Olivia heet op papier ook anders (en dat wil je echt niet door de wei roepen haha). Bij de vorige eigenaar heette ze Nicky. Als nieuwe begin hebben wij haar op dag 1 een nieuwe naam gegeven. Meestal noemen we haar Ollie en daar luisterd ze meestal wel naar.

Anna heette al Anna (ook op papier) en daar luisterd ze aardignaar. Vindt het verder ook een prima naam trouwens. Ook Elsa heet op papier Elsa, bedacht door de vorige eigenaar en een prima naam vonden wij

Forum Meubilair gaya1's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Leeftijd
    37
    Dagboek Berichten
    105

Ik had de mazzel dat mijn paard een leuke naam had en vond falcon ook wel bij hem passen, de naam van tristan was wel veranderd.
    Die hete namelijk eerst Emiel wat echt niet bij hem paste, hij reageerde ook gewoon op tris of trissie en noem maar op.
    Ik denk niet dat het voor het paard veel uit zal maken als je hem veranderd
    Tristan heeft mijn gebracht waar ik nu ben, Falcon zal mijn verder begeleiden in het heden.

Er kunnen spelfouten in mijn posts zitten, ik ben ermee bezig.

Graag NIET mijn fouten in forumbloopers zetten, het is voor mijn al moeilijk genoeg om dyslect te zijn en de dingen niet te zien. BEDANKT!!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2007

Ik heb veel van mijn dieren een andere naam gegeven. Wel direct toen ze hier kwamen wonen.
    Een naam moet voor je gevoel passen bij het dier vind ik, anders "klopt het niet", en blijft het een hobbel. Ik denk dat dieren zelf niet zo veel geven om hun naam, maar voor jezelf zal het nu wel lastig worden om te schakelen lijkt me. Maar als je een goede naam gevonden hebt, zou ik het rigoreus veranderen, even consequent in zijn. Alles went...

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Jossie
    Tja... Son heette voluit Sonja van Haffriehoeve de Vrijheid, maar dat is natuurlijk geen roepen . Sonja werd 'm ook niet, want alle namen met meer als een lettergreep worden bij mij ingekort tot een lettergreep (vandaar dat onze kinderen ook een naam hebben met een lettergreep ).
    Wat grappig! Ik roep juist veel liever iets met 2 lettergrepen. En dan het liefst met een ie op het eind. (CEO wordt dan CeeCee, Sky werd Skai-tie (als in m'n skattie) en Assunto noem ik meestal Soennie )
    @Mera: kun je de wedstrijdnaam op papier niet veranderen? (niet omdat er wat mis is met de huidige geregistreerd naam hoor )
    CEO wil ik t.z.t. op papier wel graag met een wedstrijdnaam laten registeren, als EquiPlay's CEO Staat een stuk leuker dan "Vive la vie's Cane" zoals hij nu voluit heet. Ik vond het namelijk erg veemd om op TREC-wedstrijd ineens te starten met Axel en Flashmoon

Wat Nienke zegt, daar ben ik het wel mee eens: na een tijdje een naam veranderen voelt toch gek. Daarom verzin ik de nieuwe naam al vóór aankomst, anders blijft de eigen naam toch hangen.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

Diesel heette hafje toen ik hem leerde kennen omdat ze zijn naam niet wisten. Toen heb ik hem Diesel genoemt. Later kwam ik erachter dat hij freckles avalanche heet maar ja dat roept ook niet al te lekker.

Hij luisterd overigens het beste naar knappert!

Forum Meubilair Priscilllla's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2008
    Leeftijd
    41

Toen ik Dusty kocht heb ik er ook over nagedacht, zijn officiele naam is Siglavy Morava maar dat roep je niet als je naar je paard gaat , vind het wel een mooie naam trouwens. Maar Dusty betekend stoffig/ grijs en dat vind ik helemaal niet bij hem passen.

Ik zeg nu vaak Dus tegen hem, maar dat is niet echt een naam .

Toby betekend God is goed, en dat vind ik wel mooi. En nu heb ik wel drie paardjes die eindigen op een ie aan het eind, dat past wel goed.
    Today is a perfect day to start living your dreams!

Forum Meubilair Cora's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    61
    Dagboek Berichten
    60

Leuk topic!

Mijn vorige paard heette WILMA!!! :P Al luisterde ze ernaar als ik het fluisterde, NO WAY! Toen heb ik haar Sanne genoemd en daar luisterde ze op een gegeven moment echt naar, maar ik geloof dat het er meer op neer kunt dat je het met liefde kunt zeggen.

Floris heette al Floris. Ik zou het zelf niet bedacht hebben, maar hoewel hij er niet naar luisterde, vond ik het wel bij hem passen. NU komt hij altijd wel meteen als ik hem roep, maar dat heeft volgens mij niet perse met de naam te maken, maar wel met het feit dat hij gewoon graag bij me komt! NOG leuker!

En Fido heette ook al Fido. Leuke naam en pastte mooi bij Floris. Ik twijfel nog of hij echt naar zijn naam luistert, maar hij komt gewoon ook graag!
    Happiness is not a destination, it is the road to travel

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Mijn allereerste paardje (Haflinger) heette Sandra. Dat paste niet . Dat werd Sammy. Daarna kocht ik mijn eerste draver, die heette Tommy Wielinga. Kijk, dat was echt een Tommy, dus dat is zo gebleven. Toen kocht ik Daniëlle S van de fokker als veulen van 4 maanden oud. Dat werd binnen no time "Danny" en dat is 26 jaar zo gebleven.

Daarna kwamen de jongens: Purple Rain heb ik zelf gefokt en dus zelf zo genoemd, en Beyond Compare had als 3 maanden oud kereltje nog geen naam. De fokker had hem "Now or never" of zoiets willen noemen, maar had de stamboekpapieren nog niet ingestuurd. Heel mooi, want dat now or never was hem niet echt .

In principe laat ik de stamboeknamen in tact (gedoe om dat te veranderen), maar geef ik zelf een andere roepnaam. Een tweelettergrepennaam vind ik zelf het prettigst, dat roept lekker en herkent het paard zelf ook snel . En nee, "Astrid" vind ik ook niet echt een paardennaam hoor, dat zou bij mij ook iets anders geworden zijn!
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Actief Forumlid MegaMag's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Leeftijd
    37
    Dagboek Berichten
    1

Ik zou de naam Maggie zelf nooit uitgekozen hebben, maar omdat ze er naar luisterde heb ik het niet veranderd. Ik wist ook niet hoe ik haar anders moest noemen en vind het ook nu eigenlijk wel bij haar passen. Op een middag noemde we haar voor de grap Mega Maggie (naar die kinderheld Mega Mindy) en sindsdien reageert ze beter op Mega dan op Maggie.. haha Ik roep haar dan ook vaak met : 'Mega' of: 'Meega Maggie'

Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Dagboek Berichten
    121

Moon (uitgesproken als het Engelse woord voor maan, dus als Moen met een lange oe) heet eigenlijk Moonlight vd Riezengraaf. Heb er over gedacht hem om te dopen maar kon uiteindelijk niks passenders bedenken. Als ik hem roep heet ie vaak Moony, dat roept makkelijker. En verder vaak boef of jochie oid.
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

Grappig is dat, ik heb heel vaak over andere namen gedacht, maar ik heb het nooit gedaan.
    Pycasso's roepnaam was bij zijn vorige eigenaar Pyco. Ik vond Pycasso mooier, dus ik heb het in eerste instantie voluit gehouden. Maar hij reageerde duidelijk beter op Pyco, dus het was met een paar weken toch afgekort. Hannes vond ik echt een verschrikkelijke naam, ik wilde hem echt een andere naam geven. Maar Hannes luisterde zo goed naar zijn naam (en hij past bij het werkwoord hannesen)dus heb ik het maar zo gelaten. Mijn nichtje noemde hem Hippe Hannes, dan vind ik het ook wel weer grappig.

Ik geloof vast dat je een naam wel kunt veranderen, zeker als je je paard bewust zijn nieuwe naam gaat leren. Astrid is een mooie naam, maar het roept inderdaad niet lekker. Het zou bij mij ook afgekort worden, ik weet alleen nog niet hoe.... Trix?
    "Met een paard moet je rustig aan beginnen, niets van verwachten, en blij zijn met alles wat je bereikt." -- U.Wijmenga

Lazir heet eigenlijk Wodan Ik vond Lazir heel wat vrolijker en zonniger klinken
    Altijd plezier met mijn lieve Lazir!

Mijn paarden komen al als zij mijn auto horen aankomen
    De naam doet volgens mij niet perse iets.
    Als jij je paard anders noemt en daarmee meer liefde kan uitstralen, DOEN!

Bladwijzers

Forum Rechten