Tja... Son heette voluit Sonja van Haffriehoeve de Vrijheid, maar dat is natuurlijk geen roepen . Sonja werd 'm ook niet, want alle namen met meer als een lettergreep worden bij mij ingekort tot een lettergreep (vandaar dat onze kinderen ook een naam hebben met een lettergreep ). Haar roepnaam werd dus simpel Son.
Kate was naamloos toen ze kwam en dus moest ze een naam, dat werd Kate omdat die naam als eerste in me opkwam.
Annabel is voluit Annabel oet de Broekstreek en haar noem ik om de een of andere reden wel vaak Annabel, maar net zo makkelijk Bel of Bels. Voor het toekomstige veulen is de naam er inmiddels ook, een hengstveulen krijgt een naam van een lettergreep met een B, een merrie gaat Anna- en dan een naam met een B krijgen. Inderdaad ook een lettergreep .
Of het hard klinkt zal me overigens worst wezen, Son en Kate klinkt niet zacht in elk geval en ik denk eigenlijk dat het meer de intonatie is als de naam an sich wat hard klinkt. Alhoewel ik Thirza echt niet op z'n Brabants mijn strot uit krijg, want daar klinkt Thirza heel anders als bij ons .
Bladwijzers