Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: voorover duiken in galop

Forumlid ingeling's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2012

voorover duiken in galop

Weet niet of ik hier dit goed post?

Corner doet het super goed buiten,maar afgelopen x was er even een voor hem nieuwe merrie mee,
    en sloofde hij zich een beetje uit,en ik merkte ook iets irritatie van hem,naar haar,bokje geven naar haar toe,
    harder willen dan zij.
    draven gaat super,maar nu met galloperen werd het minder leuk en gevaarlijk,hij gooide zijn hoofd naar beneden,zodat
    alle controle verloren ging

hoe dit op te lossen

Het is zo mooi bij ons op de veluwe,maar hoop dat ik dit toch kan oplossen,
    ik rijdt hem niet met strakke hand,maar gewoon losjes.

Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Dagboek Berichten
    121

Re:voorover duiken in galop

Hoi,

Omdat ik benieuwd was naar het verhaal achter je paard en hoe je met hem bezig bent, ben ik net door je topics gebladerd. Wat ik eigenlijk mis is wat je weet van nh en wat en hoe je nh toepast?

Verder over dit probleem: wat heb je zelf al geprobeerd? Ken je de one rein stop? Kun je je paard op je zit stoppen bv in de bak of als hij niet duikt?
    Weet je zeker dat je geen signalen gemist hebt, je geeft zelf alaan dat hij wat geirriteerd leek, harder wilde e.d., en dan is de vraag of je wel had moeten galopperen, wellicht zijn jullie daar dan nog niet aan toe op dat moment.
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

Actief Forumlid Moon's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    32
    Dagboek Berichten
    14

Waar ik ook benieuwd naar ben, waar liep de nieuwe merrie, waar hij kennelijk zo heftig op reageerde. Liep zij erachter (te dicht?), ernaast of ervoor?
    En hoe is je paard met andere paarden samen in het bos?

Aangemeld
    Sep 2012

Hoi

Hij staat samen met een merrie kwpn in de wei,en ze gaan ook samen naar buiten,ik had het er met m,n vriendin al over,dat hij nu
    echt liep te huppelen,nu er een vreemd paard bij was.
    We hebben vaker gegallopeerd zo vaak,en zonder problemen.
    Dus er aan toe zijn is al geweest.

Ik doe niet echt actief met NH ,maar kan me er wel in vinden.

Merrie liep vaak achter hem,omdat corner vlotter is met lopen,en ook graag de leider is voorop,
    het gaat inmiddels wel beter ook hem in een andere positie te laten zijn.

Het gaat me niet in wat ik doe of niet doe met NH,het gaat me meer in hoe dit op te lossen op een manier,
    dat dit gedrag over gaat.

In de bak galopeer ik nooit,maar ik ken de one rein stop wel.
    dit lukt echt niet als 2 paarden voor me galoperen en corner mee wilt met de club.

het is dus meer een advies vraagje.

Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Dagboek Berichten
    121

Met paarden bestaan er geen snelle oplossingen of tructjes om zoiets 'even' op te lossen. Je zult er achter moeten zien te komen waar dit gedrag vandaan komt. Zonder het te zien is het lastig daar iets over te zeggen. Dus zul je je moeten verdiepen in je paard en dit niet moeten zien als geisoleerd probleem.
    Als jij je paard niet kunt stoppen als er andere paarden voor je galloperen dan heb je eigenlijk heel weinig controle over je paard. Daar zou je aan kunnen gaan werken. Via welke methode je dat doet is aan jezelf natuurlijk.
    Er kan vanalles an de hand zijn. Het paard kan weinig veryouwen in jouw leiderschap hebben en liever zelf het heft in handen willen nemen. Het kan zijn dat hij heel dominant is, of juist onzeker in in beide gevallen moet je het anders aanpakken en moet je iets veranderen in jullie relatie.
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

Aangemeld
    Sep 2012

Ik ga er van uit dat het een dominantie probleem was.
    afgelopen zaterdag met een vriendin en het paard wat bij Corner in de wei staat naar buiten geweest,
    en kon heel beheerst aanspringen in galop,en zonder voorover duiken.
    hoewel deze twee paarden het nog wel lastig vinden elkaar bij te houden,
    m,n fjord is best vlot in stap,en de kwpn van vriendin erg sukkelig zeg maar.

Hoi,

Het hoeft niet direct een dominantie probleem te zijn. Is het al vaker gebeurt of niet? Kan best dat je paard het ook gewoon super leuk vond en van vreugde dit deed. Als ze door het weer of elkaars energie een beetje opgewonden waren kan het best een uiting van joligheid zijn!

Als het een keer is gebeurt zou ik me er zelf niet als te druk over maken en de volgende keer bijvoorbeeld wat meer afstand houden van het andere paard. Dit zorgt er vaak al voor dat ze meer zelf gaan lopen en niet teveel aan de ander plakken of gaan racen met elkaar. One rein stop inderdaad goed erin hebben want die kan je redden!

succes
    3e graads instructrice Rechtrichten & NH instructrice

Bladwijzers

Forum Rechten