Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 31 tot 41 van de 41

Topic: Ervaringen met 'doe het zelf' wormtest

  1. #31
    Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Locatie
    Heelsum
    Berichten
    5.647
    Dagboek Berichten
    121

    Re:Ervaringen met 'doe het zelf' wormtest

    Uit dezelfde site blijkt dat de receptuur welliswaar niet beschermd is, maar de publicatie er omheen auteursrechtelijk wel degelijk beschermd is. Dus je kunt de procedure (of een recept) wel in eigen woorden opschrijven, maar hele lappen tekst over nemen is en blijft in strijd met het auteursrecht.

    Het octrooirecht heeft hier weinig mee van doen. Je zou kunnen proberen een geheel nieuwe procedure of recept te beschremen door octrooirecht, maar dat heeft over het algemeen weinig zin inderdaad.
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

  2. #32
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re:Ervaringen met 'doe het zelf' wormtest

    @Els: misschien kun je Muriël vragen of een deel van haar boekje op het forum gepubliceerd mag worden
    Nog handiger is om dan direct de pagina's te scannen/fotograferen (zoals ik nu gedaan heb), dan hoef je geen uren te typen, maar heb je de informatie in 1 minuut allemaal online.

    Als Yvonne alleen de technische procedure eruit gehaald had, of de beschrijving in eigen woorden had getypt, had ik dat gewoon laten staan. Het ging mij erom dat er meerdere pagina's letterlijk overgenomen zijn, inclusief alle kanttekeningen, tips etc. die Wormtest.nl zelf toegevoegd heeft aan de 'technische procedure'.

    Van iemand die normaal zelf zo fel is over auteursrecht, had ik toch een andere reactie verwacht...

    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  3. #33
    Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    NvhL
    Berichten
    3.762

    Re:Ervaringen met 'doe het zelf' wormtest

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door senta
    Uit dezelfde site blijkt dat de receptuur welliswaar niet beschermd is, maar de publicatie er omheen auteursrechtelijk wel degelijk beschermd is. Dus je kunt de procedure (of een recept) wel in eigen woorden opschrijven, maar hele lappen tekst over nemen is en blijft in strijd met het auteursrecht
    Senta, we (jij en ik) schrijven -lijkt mij- allebeide hetzelfde:

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door E.Zanden
    Waar jij op doelt (auteursrecht) gaat over werk, dat door de auteur zelf verzonnen is.
    Let wel: ik doel ook alleen op de procedure; ik ben niet geïnteresseerd in Muriëls persoonlijke toevoegingen hierop.
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

    "Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

  4. #34
    Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    NvhL
    Berichten
    3.762

    Re:Ervaringen met 'doe het zelf' wormtest

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    @Els: misschien kun je Muriël vragen of een deel van haar boekje op het forum gepubliceerd mag worden
    idem voor jou Evi ; ik hóef haar boek niet op het forum:

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door E.Zanden
    Let wel: ik doel ook alleen op de procedure; ik ben niet geïnteresseerd in Muriëls persoonlijke toevoegingen hierop.
    NB: definitie van "procedure" = een verzameling van activiteiten die in een bepaalde volgorde moet worden uitgevoerd.
    ( In Jip-en-Janneke-taal: het kale "recept" van: wat doe je eerst, wat erna, en wat heb je daarvoor nodig.)

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    Als Yvonne alleen de technische procedure eruit gehaald had, of de beschrijving in eigen woorden had getypt, had ik dat gewoon laten staan. Het ging mij erom dat er meerdere pagina's letterlijk overgenomen zijn, inclusief alle kanttekeningen, tips etc. die Wormtest.nl zelf toegevoegd heeft aan de 'technische procedure'.

    Van iemand die normaal zelf zo fel is over auteursrecht, had ik toch een andere reactie verwacht...
    Tja, ik weet van hieruit niet wat Yvonne1303 allemaal had overgetypt; het was al verwijderd toen ik dit topic las.

    Punt blijft echter: de *technische procedure* zélf (dus: gebruik van materialen, werkwijze, verhoudingen, etc.) kan je niet auteursrechterlijk beschermen.
    Al zet je dat 100 keer voorin je boek!

    Wat inderdaad wel auteursrechterlijk beschermd is, is je éigen "intellectuele eigendom".
    Dus je eigen ervaringen, je tips, je aanbevelingen, etc.
    Maar (nogmaals)(en met alle respect hoor Muriel!) daar ben ik persoonlijk niet in geïnteresseerd
    En als je goed leest Evi, gaat de discussie ook niet over auteursrecht, maar over de (technische) procedure.
    Dus gewoon "het recept" .

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door E.Zanden
    Let wel: ik doel ook alleen op de procedure; ik ben niet geïnteresseerd in Muriëls persoonlijke toevoegingen hierop.
    Maar wat mij betreft is het klaar hoor . Muriel heeft een stand op de Equiday, dus daarna zal de procedure ongetwijfeld onderling rouleren (mocht ik geen zin hebben, die alvast in het Engels op te zoeken )
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

    "Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

  5. #35
    Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Locatie
    Heelsum
    Berichten
    5.647
    Dagboek Berichten
    121

    Re:Ervaringen met 'doe het zelf' wormtest

    Misschien kun je dan de volgende keer iets minder fel uit de hoek komen in plaats van te roepen dat we hier Bokt achterna gaan, als je helemaal niet weet wat er over getypt was. Getuigd can weinig vertouwen in de mods, oud of nieuw.
    Je kunt ook even rustig informeren wat er aan de hand is.
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

  6. #36
    Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    NvhL
    Berichten
    3.762

    Re:Ervaringen met 'doe het zelf' wormtest

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door senta
    Misschien kun je dan de volgende keer iets minder fel uit de hoek komen in plaats van te roepen dat we hier Bokt achterna gaan, als je helemaal niet weet wat er over getypt was. Getuigd can weinig vertouwen in de mods, oud of nieuw.
    Je kunt ook even rustig informeren wat er aan de hand is.
    Nou ja zeg; dat iets op jou fel overkomt hoeft niet te betekenen dat iets fel "is" Senta.
    En met Bokt achterna gaan doel ik op verwijderen van berichten en ( nu als toevoeging) paternaliserende posts
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

    "Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

  7. #37
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Aug 2004
    Locatie
    Schimmert
    Berichten
    1.255
    Dagboek Berichten
    3

    Re:Ervaringen met 'doe het zelf' wormtest

    Nou, wij gaan ermee aan de slag.
    Vandaag de zoutoplossing klaargemaakt, de weegschaal is vandaag gekomen, dus manlief is op drollenjacht gestuurd en dan gaan we wormonderzoek doen. Ik ben benieuwd, ik was altijd bereslecht in natuur- en scheikunde en heb er totaal geen interesse in, dus eens kijken of dit dan te doen is.

  8. #38
    Forum Meubilair Yulia's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.732

    Re:Ervaringen met 'doe het zelf' wormtest

    Ik overweeg om in mei ook een cursusdag te doen. De investering van een microscoop houdt me wat tegen. Zonder dat is een cursusdag ook niet echt zinvol.
    Don't ask what your horse can do for you, but what you can do for your horse.

  9. #39

    Re:Ervaringen met 'doe het zelf' wormtest

    Een microscoop kun je ook via marktplaats kopen. Mijn vriendin heeft er een voor 25 euro en ik heb er 1 van 40 euro en dat is dan dezelfde die ze bij wormtest ook verkopen. Wat wel duur is, is het telraam en de kleine spulletjes die je extra nodig hebt. Dus alles bij elkaar. Maar het is zeker de moeite.

  10. #40
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re:Ervaringen met 'doe het zelf' wormtest

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Dunya
    Nou, wij gaan ermee aan de slag.
    Vandaag de zoutoplossing klaargemaakt, de weegschaal is vandaag gekomen, dus manlief is op drollenjacht gestuurd en dan gaan we wormonderzoek doen. Ik ben benieuwd, ik was altijd bereslecht in natuur- en scheikunde en heb er totaal geen interesse in, dus eens kijken of dit dan te doen is.
    Ik zie er tegenop. Dat onderzoeken en tellen lijkt me leuk, maar om heel eerlijk te zijn begrijp ik niet goed hoe ik het preparaat moet maken.
    Wellicht project voor vanavond, dan heb ik tijd voor dit soort details.

  11. #41
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Aug 2004
    Locatie
    Schimmert
    Berichten
    1.255
    Dagboek Berichten
    3

    Re:Ervaringen met 'doe het zelf' wormtest

    Het preparaat maken vond ik niet moeilijk. Meer het zo goed mogelijk instellen van de microscoop, en het was ook best lastig om alles te vinden, vooral de eerste keer weet je natuurlijk niet precies wat je zoekt. Maar het was goed te doen, best leuk ook.

Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •