Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 26

Topic: Trekker zadels & zaldi ervaringen

Trekker zadels & zaldi ervaringen

Ik ben al vrij lang aan kijken naar een ander zadel.
    Aangezien nicky nogal rampzalig kort is durf ik nooit wat te proberen

Ik was eerst aan kijken naar een Zaldi sahara, maar deze is zo wie zo te lang, en de record vind ik niet zo mooi.

Nu kwam ik bij de trekker. Nu vind ik de gewone modellen veel te grof overkomen.
    Geen idee of dat van dichtbij ook zo is.

En nu tadaa, blijkt er een trekker true talent te zijn, een endurance model.
    Ik ben er stiekem behoorlijk weg van, laten passen wordt hem niet, de mensen van buitenzinnig wonen net iets te ver weg
    En volgens mij moet ik hem maar gewoon gaan testen, zo heel veel geld kost dat niet eens.

Ik weet zo niemand wie deze zadels heeft ?
    Ben vooral benieuwd hoe bevalt het, het verstellen schijnt makkelijk te gaan.
    En heb je last van de voor beugel bij de trekker ? Met o.a springen ?

Re:Trekker zadels & zaldi ervaringen

Ik heb een trekker pro endurance zadel gehad en die beviel prima. Het aanpassen heb ik door een zadelmaker laten doen. Dat vondt ik dan weer heel prettig. Het is inderdaad heel handig dat je zowat alles kunt verstellen.
    Ik had geen last van de voorbeugel ansich, alleen als ik moest bukken voor takken ed was het soms onhandig.
    de trekker true talent is inderdaad een leuk zadel.

de pro is ook een wat groter model.

Is het prettig dat er achter je been nog zo grote flap zit ?
    Ik zag dat bij de trekker true talent fenders kon krijgen, maar die vind ik niet zo mooi.
    Erg groot ook. En mogelijk kunnen die ook niet kort genoeg.

Die lange zweet bladen vond ik ook teveel aan het zadel, alhoewel je er met rijden niet veel last van had. Mocht ik nog een keer overgaan tot een trekker zadel, dan ging ik ook voor de true talent maar dan met mono-t-beugelriem met beugels. Ik heb niks met fenders en westernbeugels, vindt ik absoluut niet prettig.
    Toen ik het zadel kocht was de true talent er nog niet. Inmiddels heb ik de barefoot atlanta en daar ben ik ook heel tevreden mee.

Ik lees op internet meerdere positieve verhalen.

Begint nu wel erg te kriebelen, maar ga mijn geduld bewaren tot juni. Nu een test zadel bestellen heeft geen nut aangezien ik veel werk.
    En heb in juni hele week vrij.

Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    20

Waarom wonen ze te ver weg, Marjo? Hij wilde ook naar Hoofddorp komen en dat doet-ie tegen slechts reiskosten.
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

Actief Forumlid Zayna's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2008
    Leeftijd
    38

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marjo & Sophie
    de pro is ook een wat groter model.

Is het prettig dat er achter je been nog zo grote flap zit ?
    Wat bedoel je? Er zitten geen extreem grote zweetbladen aan het zadel?

Ik heb een Trekker (Pro endurance Classic) en ik ben er super blij mee.
    Het is geen heel fijntjes zadel, en Nicky is een kleine/smalle pony he? Geen idee of hij dan erg grof is..
    Op Sultan niet, maar dat is nogal een ander type
    A lot of people talk to horses, not many listen

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Rianne
    Waarom wonen ze te ver weg, Marjo? Hij wilde ook naar Hoofddorp komen en dat doet-ie tegen slechts reiskosten.
    Ja van onderen van het land naar hier. Dan lopen de reiskosten nogal op.? (wat was jij daarvoor kwijt)
    Ik wil uitzoeken of iemand hier meer in de buurt ook die zadels past.

Nicky is heel smal eigenlijk van alle kanten, zelfs met beetje overgewicht is ze smal. & kort
    Daarom ben ik bang dat die grote zweet bladen niet zo mooi aangezicht zal zijn.

Heb nu maar een mini zadel (stubben laurus 16 inch)

Aangemeld
    Jul 2007
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    20

Hij is uiteindelijk nooit geweest (huidige zadel past), maar het zou 75,- kosten om naar me toe te komen. En dan neemt hij meerdere zadels mee en die mag je allemaal uitgebreid uitproberen (hij neemt er gerust 2 a 3u de tijd voor). Wat je het beste bevalt mag je dan nog eens een week testen zonder extra kosten. Nou, hier in de buurt vind ik geen enkele zadelpasser die dat voor die prijs aanbiedt
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

Hier in de buurt weet ik enkele zadelpassers, maar die hebben vooral dressuur en veelzijdigheid en springzadels.
    Dat laatste heb ik al.

ben je niet in de war met trekking zadels, die komt voor 75 euro, tot 100 KM, en daarna komt er 35 euro cent per km bij.
    ik woon bij beide ruim 200 km vanaf. (zowel buitenzinnig & trekkingzadels)

Zit Green Distance niet dichterbij voor jou?

Ik heb twee keer met de Luxus van een stalgenootje gereden op mijn extreem korte en brede C-pony en qua grootte viel hij me echt enorm mee. Ik had verwacht dat die zweetbladen zijn hele romp zouden bedekken maar het zadel op zijn rug leek helemaal niet zo reusachtig als ik dacht en ook de lengte viel me erg mee. Ik krijg alleen heel snel blauwe plekken heb de eerste keer 15 minuten gereden met gewone beugelriemen en had enorme blauwe plekken van de beugelriemen en van de rand van de zweetbladen die ook vrij stug uitsteekt dus dat was geen succes.

Vorige week toch nog een poging gewaagd, buitenrit van 2 uur, mijn eigen endurence fenders eraan en op het tweede haakje ipv de eerste omdat ik de eerste keer erg in stoelzit werd gedwongen. Ik zat nu veel fijner en zelfs na 2 uur geen blauwe plekken, de beugel had ik ook geen last van maar ik ben een westernzadel met knop gewend, heb juist liever iets voor me op het zadel, de zweetafdruk na het rijden was ook heel netjes.
    Waar mijn Barefoot enorm opzij schoof omdat mijn pony nog erg scheef is bleef de Trekker wel recht liggen, ook na wat stomme sprongen, alleen schoof hij wel te ver naar voren over zijn schouder maar dat komt doordat hij zo rond is met hele smalle schouders en de singelstoten bij de Luxus laag vast zitten. Met de BF Cheyenne had ik hetzelfde probleem maar met de BF Arizona schoof het zadel niet meer naar voren, hoge singelophang is fijner met zijn bouw dus ik verwacht dat de True Talent helemaal niet meer zal schuiven, daarvan zitten de singelstoten wel hoger op het zadel vast maar als jouw pony juist smal gebouwd is heb je dat probleem waarschijnlijk ook helemaal niet.

Ik ben dus ook op zoek naar een ander zadel, wilde eigenlijk geen boomloos zadel meer maar de Trekker True Talent lijkt toch wel de beste optie omdat tot nu toe niets anders past. Behalve de boom voldoet hij verder wel aan al mijn eisen; niet te lang, niet schuiven, geen zweetbladen, niet te zwaar, niet te brede zit voor mij (hoewel ik liever nog iets smaller zou zitten maar ik geloof dat de True Talent ook nog wel ietsje smaller zit dan de Luxus doordat er geen zweetbladen aan zitten natuurlijk) en hij is niet spuuglelijk of superduur. Dus weet eigenlijk ook niet waarom ik er nog over twijfel.

Dank voor je fijne uitleg

Een Barefoot is geen gezicht op haar. Veel te lomp.
    Verder heb ik maar weinig geprobeerd. Omdat het meeste toch niet past.

Ik ga morgen mailen om in juni te kijken of ik hem kan testen.

Aangemeld
    Jul 2007
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    20

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marjo & Sophie
    ben je niet in de war met trekking zadels, die komt voor 75 euro, tot 100 KM, en daarna komt er 35 euro cent per km bij.
    ik woon bij beide ruim 200 km vanaf. (zowel buitenzinnig & trekkingzadels)
    Nee, echt Buitenzinnig

Forum Meubilair Nikkepik's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2010
    Leeftijd
    37
    Dagboek Berichten
    63

Ik lees even mee, want ik ben mij langzaam een beetje aan het orienteren op een zadeltje voor Jairoh. Hij is ook heel kort en smal.
    Ron van Buitenzinnig is een tijdje geleden bij mij geweest voor een eventueel zadel voor Najib. Ik heb een Trekker gepast (classic geloof ik), maar ik vond het helemaal niks Het zadel zat veel te breed en het schoof naar voren en ik vond het van Ron nogal onprofessioneel dat hij dat naar voren schuiven niet zo problematisch vond Dus dat wordt hem sowieso niet voor mij.

Ik wil het liefst een tweedehands zadel, niet te duur aangezien het maar voor tijdelijk is want Jairoh zal wel enorm veranderen als ik wat meer met hem ga doen.
    Life begins where fear ends..

Najib laat mij al vanaf 16 juli 2010 stralen en met Jairoh geniet ik sinds 31 juli 2010. Sinds 15 september 2013 maakt Touria het plaatje compleet

Aangemeld
    Jul 2007
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    20

Ja, je moet inderdaad wel zelf verstand van zadels passen hebben, want daar is hij niet de beste in... Zo vond hij het ook reuzevreemd dat Casindy 'ineens' een boommaat smaller moest (ja duh, dat dier is hartstikke afgevallen en anders bespierd geworden de afgelopen jaren). Maar hij kan in elk geval wel met meerdere zadels langskomen.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten