Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 26 van de 26

Topic: Trekker zadels & zaldi ervaringen

Forum Meubilair Nikkepik's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2010
    Leeftijd
    37
    Dagboek Berichten
    63

Re:Trekker zadels & zaldi ervaringen

Dat vind ik dus niks Ik heb geen verstand van zadels passen dus ik moet blind op een zadelpasser kunnen vertrouwen. Gelukkig geven mijn paarden ook goede feedback

dus... als iemand nog een goede zadelpasser in Noord Holland weet die ook tweedehands zadels verkoopt?
    Life begins where fear ends..

Najib laat mij al vanaf 16 juli 2010 stralen en met Jairoh geniet ik sinds 31 juli 2010. Sinds 15 september 2013 maakt Touria het plaatje compleet

Ik heb ooit een kaartje gehad van karianne, zij scheen een goeie zadelpasser te zijn.
    Maar dat ben ik kwijt oeps..

Is een zaldi niet wat voor jou nikkie ? (zij zitten niet ver bij je vandaan)

Nicky heeft een hele makkelijk bouw op zich, want ik heb haar laatste de wintec van sophie opgehad, niet mee gereden.
    Maar deze sloot ontzettend mooi aan, maar was te lang (een 17 inch) Maar ik zit heel verrot in een wintec, ik schuur mijn benen langs de flappen.

Ze is op moment wel wat scheef. dat is ook de reden dat het zadel niet zo goed ligt op moment (wat ik nu heb)
    Met veel dressuur rijden los ik dat op, en dat doe ik ook wel. Maar heb liever iets wat minder snel een afdruk geeft als nicky de hele weg scheef heeft gelopen.
    Ik ondersteun haar tegenwoordig wel meer met rijden.

Ik ben niet zo thuis in het zadel wereldje, zo vind ik een podium ook geweldig. Maar die lijken me vaak erg groot.

En lang geleden heb ik het zadel van Evita (evelien) eens opgehad, en dat lag ook hemels. Maar die ligt net iets boven mijn budget.

Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    20

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Nikkepik
    Dat vind ik dus niks Ik heb geen verstand van zadels passen dus ik moet blind op een zadelpasser kunnen vertrouwen. Gelukkig geven mijn paarden ook goede feedback

dus... als iemand nog een goede zadelpasser in Noord Holland weet die ook tweedehands zadels verkoopt?
    Jazeker: Stubenitsky uit Heemskerk!!
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

Welk model en maat van BF heb je erop gehad dat je die zo lomp vond? Ik heb afgelopen week een 16 inch zadeltje geprobeerd maar die was veel te lang voor Lodewijk, en als jij in een 16 inch past dan zou een maat 0 BF ook niet echt een probleem moeten zijn denk ik, in die maat vond ik de Cheyenne en Arizona in ieder geval wel mooi passen, terwijl een maat 1 er wel heel lomp uit zag en zeker een maat 1 London was heel erg log om te zien en voelde ook als veel teveel zadel om op te zitten.

Podium is inderdaad ook te lang, 55cm in de kleinste zitmaat (16", volgens goedhard is die gelijk aan een 17.5" engels dus ook nog vrij grote zit)

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

monsterpony heeft die van snowdon gepast

ik heb de luxus zoals hierboven al stond en dat is de luxere maar ook smallere versie... is mijn aangeraden door greendistance ivm bekken instabiliteit... ik heb hem ook op de pony van monsterpony zien liggen en het zag er heel normaal uit!

ik vind het een heel fijn zadel... ik heb geen last van het voorboogje, springen heb ik er nog niet mee gedaan...

Ik heb hem aan laten passen door greendistance.... goede service!
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    20

Wat je ook nog kan proberen is de Hidalgo. Da's een kort zadeltje met 'normaal' uiterlijk, maar een lederen boom (meerdere lagen leder), zodat het wat naar je paard vormt. Lijken mij hele fijne zadels, maar heb ze nog nooit geprobeerd.
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

Actief Forumlid Bowen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2009
    Leeftijd
    47

Ik heb een zaldi villa, maar ik had dan juist niet het smalle paard probleem, het was meer andersom waardoor het aardig lastig was een passend endurance zadel te vinden(de "grotere" namen daarin zijn vooral voor smalle paarden zoals arabieren e.d., niet voor dikbillen zoals mijn oud type haf ). Maar ik wilde perse iets in die geest omdat het extreem veel schoudervrijheid geeft en Bowen als hij in training is hele beste schouders krijgt.

Ik heb dan de versie zonder zweetbladen, met fenders en ben kapot gek op het zadel, het ligt perfect, het zit erg goed voor mij. Nu is Bowen ook vrij kort, het paste, maar dat scheelde niet veel. Vind het ook ideaal dat dat zadel bijkans niets weegt, lekker makkelijk met opzadelen

Ik heb esther van greendistance laten komen, dat is een geweldig mens die je echt mooi advies geeft, ook als dat betekend dat ze zelf geen zadel verkoopt aan je. Dat was bij ons ook het geval want ik heb de zaldi van trekkingsaddles gekocht. Nu ben ik haar naam even kwijt, maar zij was ook een keurige zadelpasser die net advies gaf, hetzelfde als bij esther, niet alleen om zelf te verkopen, maar echt vanuit wat het beste is voor paard en ruiter.
    "De roem ligt in het pogen zijn doel te bereiken, niet in het bereiken ervan."
    Gandhi

Forum Meubilair Ilian's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    41

Re:Re: Trekker zadels & zaldi ervaringen

Hier ook niets dan lof over de Zaldi Vila! CountryMill uit Nijkerk is langs geweest met een bus vol zadels en heel kundige passervice. Omdat ik het zadel bij hun kocht, hoefde ik geen reiskosten voor het passen te betalen. En die Zaldi Vila, tsja, ik vind het echt een fantastisch zadel!
    When you want something, the whole Universe conspires to help you realise your desire - Paulo Coelho
    Dagboekje: Livin' la vida Chivas!

www.dealindreams.nl - realise your dreams!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door dekoezegtboe
    monsterpony heeft die van snowdon gepast
    Ja het is best handig allemaal stalgenoten met verschillende boomloze zadels

Ik heb die zelfde trekker ook op Diego gepast en ook dat zag er niet eens echt raar uit. Maar Diego is ook een stuk breder dan Nicky denk ik en heeft een vrij stevig lijf en korte benen. De barefoot london maat 1 vond ik ook een stuk lomper op mijn pony. De beugel vind ik niet storend, maar ook ik ben een westernzadel gewend. De zweetbladen vond ik wel vervelend, maar dat zal dezelfde oorzaak hebben. Of het met een langere rit ook fijn zit kan ik je nog niet vertellen, heb alleen nog een rondje bak gedaan.

Hoewel mijn barefoot arizona maat 0 die ik nu heb best goed ligt ben ik nog niet helemaal tevreden dus nog steeds opzoek naar iets beters en zit dus met hetzelfde probleem. Om even een beeld te geven van 'kort' Diego heeft ongeveer 28 cm ruimte voor een boomzadel, de pony van Monsterpony heeft misschien een cm meer maar dat is het dan ook.
    De trekker true talent en een hidalgo staan nog op mijn lijstje om uit te proberen. Hidalgo kan ik waarschijnlijk op de equiday passen of er uberhaubt een model/maat is die op Diego past.
    Ik heb nu ook een Ghost om te proberen. Die lijkt Diego wel heel fijn te vinden, waarschijnlijk omdat hij zo soepel is waardoor het ook niet zo erg is als hij wat te lang is en zijn schouder en goed vrij onder kan bewegen. Maar zelf zit ik er nog niet echt lekker op.

Ik heb de cheyenne maat 1 gehad voor sophie, deze stond helemaal niet op nicky.
    En ik heb de london maat 0 gehad, daarvan kreeg sophie schuurplekken. En lag mega onstabiel op nicky. Had gevoel alsof ik op een berg zat & dan op nicky.
    Een barefoot wil ik niet weer, ik vind ze ook niet erg geschikt voor langere ritten.

De zaldi leek ideaal, maar zijn blijkbaar allebei te lang
    Die van county mill uit nijkerk dat is wel stuk dichtbij, ga nu uitgebreid hun website bekijken.

Ik zoek ff foto van nicky met stubben zadel, kan het zo niet vinden. Alleen maar van voren.

Ik heb net country mill in nijkerk een mail gestuurd, over voorrij kosten.
    Hun meten liefst op locatie , maar dat vind ik zelf niet zo handig. Omdat er dan weer iemand mee moet.
    En of hun tevens 2e hands zadels innemen. Anders verkoop ik ze zelf.

Spannend ben benieuwd

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten