Idd: Mijn paarden lopen los in de kudde. Ik bied iets aan... bijv een bal en schop dan de bal meerdere malen in hun richting en probeer met mijn stem te enthausiasmeren. Soms doen ze niets... meestal doen ze niets maar soms ontstaat er wel spel. Geen beloning of brokje... Het spel, het samen bezig zijn is de beloning. Ik kan een hoef vragen en op een houtblok zetten ( ze zijn los dus als ze geen zin hebben zijn ze zo weg) soms hebben ze wel zin en gaan ze een eindje mee in het spel. Soms ren ik ineens door de paddock, vooral mijn ruin ziet daar de humor wel van en dan hebben we ineens een cutting game. Backwards uit zone 5 is altijd een spel dat ontstaat uit billen krabben. Hier beleven we heel veel lol aan. (beetje R+?)Oorspronkelijk Geplaatst door E.Zanden
Ik probeer ze te leren liggen op commando door zelf te gaan rollen in de paddock....resultaat tot nu toe: ...
Nou ja... mijn buren vermaken zich prima!!!
Ik weet niet hoe realistisch het is om te verwachten dat ik echt hogeschoolstuff zou kunnen gaan doen met mijn paarden op deze manier... who cares! We vermaken ons prima!
Bladwijzers