Resultaten 1 tot 15 van de 15

Topic: Welke magnesium?

Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    43

Welke magnesium?

Hoi,

Wonder wordt erg dik weer helaas, ze was zo mooi op gewicht. Wil ik haar magnesiumpoeder voor minimaal 10 weken bijvoeren.
    Ook omdat zij alweer een harde manenkam en staartaanzet heeft. Dit schijnt een symptoom van magnesium tekort te zijn.

Nu zie ik echt werkelijk van alles!
    Vloeibaar en poeder en ook verschillende prijzen.

Waar moet ik op letten? En misschien hebben jullie nog andere tips?
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.

Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    20

Re:Welke magnesium?

Hi,

Ik zou eerder drainage compositum dan magnesium bij geven Magnesium is goed voor de spieren (oa), maar zal niet echt helpen met afvallen voor zover ik weet. Drainage compositum helpt in elk geval om de afvalstoffen beter af te laten vloeien, wat gunstig is voor het hele systeem.

Wat is er eigenlijk veranderd in haar voer of bewegingspatroon dat ze nu aan komt?
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Even kort, want ik moet zo weg!
    Vervelend dat ze weer dikker wordt. De plekken die je aangeeft zijn de plaatsen waar dan extra vetopslag komt. Dit kan je verhelpen door minder rijk te voeren (staat ze op gras?). Magnesium speelt een rol bij het helpen dit vet kwijt te raken. Ik heb het ook gegeven toen die van mij moest afvallen ivm hoefbevangenheid. Heb toen gespeurd en ben voor die van paardnatuurlijk.nl gegaan. Ze zeggen dat je het alleen hoeft te geven bij een aangetoond tekort, dat komt niet vaak voor, maar ik had toen een paard wat behoorlijk ziek was en heb alles uit de kast gehaald. Dit heeft hij iets van 6 weken gehad.
    Magnesiumtekort zie ik dus niet direct als een oorzaak voor te dik worden op de bekende plaatsen, maar eerder als een ondersteuning biij het wegwerken ervan. Hoofdoorzaak is vrijwel altijd een teveel in de voeding.

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

Hoi Marit,

Ik heb nog 1 of 2 zakken van PN over. De magnesium chelaat is dat. Die mag je voor een prikkie van me overnemen Mijn paarden vonden het weg ERG smerig en ik heb het zelf dus ook even geproefd en kon niet anders dan het roerend met ze eens zijn...wat een smerig spul is dat zeg!

Met appelmoes en in een 60ml spuit ging het....ware het niet van harte....mocht je ze willen kan je even bellen ofzo...
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Aangemeld
    Oct 2010
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    43

O oke!
    Dan heb ik het verkeerd begrepen denk ik.

Ja helaas staat ze op gras. gelukkig alleen in de nacht momenteel. Dat was eerst alleen overdag, maar op 1 of andere manier is ze toen gelijk aangekomen ja wel icm dat ik 1 week weinig en 1 week niets met haar heb kunnen doen.

Beweging wordt weer aangewerkt, hopelijk kan ik haar dagelijks laten bewegen!
    Qua biks krijgt ze een kwart per dag en een handje muesli omdat de andere paarden 's ochtends muesli moeten eten.

Ik ben nog aan het bedenken hoe ik het anders kan doen, maar niets is geen optie. Het is al lastig dat ze als eerste klaar is met eten. (ivm wegjagen van elkaar)

Werkt Drainage voor afvallen? Ik gaf het vorig jaar omdat ze was afgevallen en waarschijnlijk daardoor ook veel jeuk had. Tevens heeft ze ook ernstige jeuk onder haar buik, het is dit jaar erger dan vorig jaar

Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    20

Magnesium chelaat is inderdaad verschrikkelijk vies, vond Casindy. Die van Groene Os vond ze wel heel goed te doen

En drainage compositum ook van Groene Os.
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

Aangemeld
    Oct 2010
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    43

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door anroomy
    Hoi Marit,

Ik heb nog 1 of 2 zakken van PN over. De magnesium chelaat is dat. Die mag je voor een prikkie van me overnemen Mijn paarden vonden het weg ERG smerig en ik heb het zelf dus ook even geproefd en kon niet anders dan het roerend met ze eens zijn...wat een smerig spul is dat zeg!

Met appelmoes en in een 60ml spuit ging het....ware het niet van harte....mocht je ze willen kan je even bellen ofzo...
    Ooo dat spul dat Room zelfs niet wilde eten maar Wonder wel? (Room zijn voerbak werd toen door haar geleegd) Als het geen kwaad kan om te proberen wil ik dat wel.

Aangemeld
    Oct 2010
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    43

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Rianne
    Magnesium chelaat is inderdaad verschrikkelijk vies, vond Casindy. Die van Groene Os vond ze wel heel goed te doen

En drainage compositum ook van Groene Os.
    Ja die drainage ken ik wel

Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Dagboek Berichten
    28

Ik voer al drie kwart jaar magnesium bij omdat er een tekort bleek uit bloedonderzoek.
    Ik heb al verschillende poeders gehad. Zelf gaf ik het altijd door haar structuur voer beetje vochtig, dan ging het prima erin.
    Weet zo de merken niet precies..
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Kies in ieder geval tussen een chelaat- of een citraat vorm en ga niet voor magnesiumoxide. Dat wordt nl. niet goed opgenomen.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    Kies in ieder geval tussen een chelaat- of een citraat vorm en ga niet voor magnesiumoxide. Dat wordt nl. niet goed opgenomen.
    Jawel hoor, daar zijn de meningen erg over verdeeld. Ik ken in ieder geval genoeg paarden die opknappen van de oxide vorm.

Aangemeld
    Oct 2010
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    43

Heb nu die van paardnatuurlijk.

Vandaag at ze het gewoon

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004

Nou super dan toch !

Forum Meubilair Yulia's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

http://pharmahorse.nl/MAGNESIUM_PAARD.html
    Misschien is dit wat als de rest op is. Van dit merk heb ik de glucosamine en die is veel goedkoper.
    Don't ask what your horse can do for you, but what you can do for your horse.

Actief Forumlid Plurkje's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2008

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Maris
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    Jawel hoor, daar zijn de meningen erg over verdeeld. Ik ken in ieder geval genoeg paarden die opknappen van de oxide vorm.

uit wetenschappelijke studies blijkt, dat magnesiumoxide bij gezonde paarden wel degelijk effect heeft, ook al is het niet organische vorm van magnesium (is hetzelfde spul als je op je handen doet voor je in de ringen gaat hangen). Sterker nog, er zijn studies waarbij er vergeleken wordt met citraten, waarbij de oxide het dan wint. Let wel, sleutelwoord is gezond. Een gezonde darm zal de opname wel degelijk beïnvloeden en dan kan de citraat het winnen. Oxide is een stuk goedkoper, dus wat dat betreft is het wellicht een idee om eerst een oxide te proberen en mocht dat niet baten over te gaan op andere (organische) vormen. Beter nog dan citraat is dan bisglycinaat of pidolaat.

Ik heb geen idee wat de supplementen voor paarden kosten, maar ik heb nog wel eens het idee dat als er equine, paard- o.i.d. voor staat de prijs opeens omhoog schiet, dus het kan ook een idee zijn om in het mensenaanbod te kijken en de doseringen om te rekenen. Let wel: doseringen verschillen per soort magnesium, bv. van oxide zal je hoger moeten doseren dan voor een bisglycinaat om dezelfde serumverhoging te krijgen, dus wel appels met appels vergelijken...
    Van achter kijk je de koe in z'n kont

Bladwijzers

Forum Rechten