Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 56

Topic: Ideeën voor EquiDay Advanced, 12 oktober!

  1. #16
    Actief Forumlid Auky's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006
    Locatie
    Heusden
    Berichten
    886

    Re:Ideeën voor EquiDay Advanced, 12 oktober!

    There's nothing you can't do when the horse becomes a part of you.

  2. #17
    Actief Forumlid maureentje's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2011
    Locatie
    Barneveld
    Leeftijd
    28
    Berichten
    257

    Re:Ideeën voor EquiDay Advanced, 12 oktober!

    Mij lijkt Eddy Modde welinteressant!
    If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts

  3. #18
    Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    5.857
    Dagboek Berichten
    4

    Re:Ideeën voor EquiDay Advanced, 12 oktober!

    Niek
    Shelby Hume lijkt me gaaf, komt alleen wel van erg ver
    Wendy (en evt man) van 2lazy7 ranch en haar 4 paarden zou ik graag nog eens zien, en dan idd met meer uitleg en diepgang.

    Birger heb ik voor het laatst gezien op een NH-dag van Mansour en was toen negatief onder de indruk. Knap wat hij kan, maar ik miste het gevoel erbij. Ben benieuwd of hij daar iets mee gedaan heeft

    Liesbeth verveelt mij ook nog steeds niet, zeker niet nu ik me meer wil verdiepen in springen en ik net haar demo op de ED heb gemist

    Iets met beweging/locomotie en uitleg daarbij, wanneer loopt een paard echt goed en wanneer niet, ik hoop dat ooit eens te leren zien....
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

  4. #19
    Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    5.857
    Dagboek Berichten
    4

    Re:Ideeën voor EquiDay Advanced, 12 oktober!

    Oh en die Noora Ehnqvist die Priscilla noemde is misschien wel de Hempfling persoon waar jullie naar opzoek waren (is er uit die mails niks gekomen trouwens?).
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

  5. #20
    Forum Meubilair Gilraen's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Belgisch limburg
    Leeftijd
    39
    Berichten
    6.741
    Dagboek Berichten
    19

    Re:Ideeën voor EquiDay Advanced, 12 oktober!

    Wendy lijkt me ook heel tof, haar demo was super. Maar dan zou ik echt diepgang en bruikbare tips willen over hoe ik dit met mijn eigen paarden vanaf mja weinig kan opbouwen. Ze heeft wel wat gesproken over de karakters en hoe je dan je lichaamstaal beetje aanpast. Maar ik heb er niet genoeg van meegekregen nog (we stonden ook iets verder)
    "Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)

  6. #21
    Actief Forumlid SaskiaGerritsen's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2009
    Locatie
    Hengelo (Ov)
    Leeftijd
    37
    Berichten
    179

    Re:Ideeën voor EquiDay Advanced, 12 oktober!

    Definitely Silke Vallentin!
    Zij heeft zo veel over gezond bewegen binnen nh te delen, dat is juist wat ik vaak mis naast het mentale & emotionele

  7. #22

    Re:Ideeën voor EquiDay Advanced, 12 oktober!

    Mark Rashid is ook zeker een leuke uitdaging om naar zo'n dag te krijgen.

    Mijn ervaringen met Birger Gieseke van de afgelopen jaren zijn erg goed. ook wel andere verhalen over hem gehoord, maar ik kan niet anders zeggen dat hij mij de afgelopen jaren veel heeft bijgebracht. Die Tony Lander komt uit Australie, en is hier deze zomer voor een maand, maar in oktober niet meer. Birger en Tony hebben wel een interessant systeem, het EQS, misschien is Birger icm het EQS nog een leuk idee....

    Misschien is het ook niet alleen mensen die interessant zijn, maar ook de onderwerpen die gevorderden aanspreken? Misschien onderwerpen waar mensen in het dagelijks leven tegen aan lopen.
    Ik las ook al Liesbeth icm springen, misschien ook NH icm dressuur...

  8. #23

    Re:Ideeën voor EquiDay Advanced, 12 oktober!

    Nog een idee...

    Colleen Kelly. Heb haar gezien in Liverpool en bij genoeg interesse komt die wel naar NL

  9. #24
    Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    5.857
    Dagboek Berichten
    4

    Re:Ideeën voor EquiDay Advanced, 12 oktober!

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door hanoz
    Mijn ervaringen met Birger Gieseke van de afgelopen jaren zijn erg goed. ook wel andere verhalen over hem gehoord, maar ik kan niet anders zeggen dat hij mij de afgelopen jaren veel heeft bijgebracht. Die Tony Lander komt uit Australie, en is hier deze zomer voor een maand, maar in oktober niet meer. Birger en Tony hebben wel een interessant systeem, het EQS, misschien is Birger icm het EQS nog een leuk idee....
    Dan ben ik erg benieuwd naar Birger Het is al heel wat jaartjes geleden dat ik hem heb gezien en hij zal vast veranderd zijn


    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door hanoz

    Misschien is het ook niet alleen mensen die interessant zijn, maar ook de onderwerpen die gevorderden aanspreken? Misschien onderwerpen waar mensen in het dagelijks leven tegen aan lopen.
    Ik las ook al Liesbeth icm springen, misschien ook NH icm dressuur...
    Dat denk ik ook wel, het lijkt me erg leerzaam om een stappenplan te zien bijvoorbeeld, stel je wil ooit, laten we zeggen, een appuyement kunnen rijden. Hoe pak je dat vanuit de natural basis aan, dus welke isolations kun je dan bij Freestyle al perfectioneren zodat je ze bij finesse 'zo' uit je mouw kunt schudden.

    Of zoals ik van Niek geleerd heb om achterwaarts te verbeteren moet eerst de achterhand losgekoppeld worden met hindquarter yields. Zulk soort dingen zijn rete interessant

    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

  10. #25
    Forum Meubilair MissMaris's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2010
    Locatie
    De Veluwe!
    Leeftijd
    40
    Berichten
    5.419

    Re:Ideeën voor EquiDay Advanced, 12 oktober!

    Ik roep maar wat, geen flauw idee of dit haalbaar/gewenst/handig is

    Joey van http://www.joeysark.com/ en/of April Battles? Met wellicht een openbare workshop bv?
    Wendy Murdoch/ Tessa Roos? Met een/twee lescombi's?
    Het leven van de man-van-een-paardenmeisje: https://www.facebook.com/jurgen.keejos

  11. #26

    Re:Ideeën voor EquiDay Advanced, 12 oktober!

    Ik kom me als nieuwbee er ook even mee bemoeien als dat oke is.
    ik was vorig jaar naar de equiday geweest en dit jaar ook weer en vond het weer geweldig, heb er eenorm van genoten.
    en ik kijk er heel erg naar uit om in het najaar weer te gaan.

    Ik zou graag lessen /demo willen zien over werken aan de lange lijnen (piet bakker?) hij traint zijn lipizaner hengsten gewoon ook met een halster.
    ik heb een dvd van hem en vond vooral zijn visie over en omgang met paarden erg prettig.zonder druk met veel beloning en plezier samen.
    iemand met jaren van ervaring en kennis.

    maar ook de verweving van klassieke dressuur en nh vind ik erg fijn zoals mn voorganger al noemde, hoe leer je de bepaalde oefeningen op een nh manier aan, het een vloeit voort uit het ander hoe is de opbouw?wat is hierin het verschil ? Piet bakker is hier ook weer een schakel in hij leert de klassieke dressuur oefeningen op een fijne manier zonder druk aan dmv lange lijnen, en hoe neem je dat dan mee onder het zadel?

    ook heb ik heel erg genoten van Nalanta, want de oefeningen (kunstjes) die worden aangeleerd zijn ook prima gymnastiek oefeningen voor je paard(en ze zijn zo leuk die twee)
    wat verandert er in de realtie met je paard als zo'n paard ineens anders gaat leren "na"denken. op de oefeningen die je hem aanbied?

    en een menclinic zou ook geweldig zijn. mijn man is een echte menner en ik vind het ook leuk om te doen.

  12. #27
    wendels
    Guest

    Re:Ideeën voor EquiDay Advanced, 12 oktober!

    Ik ken niet veel instreucteurs/ paardenmensen van live zien, maar ik kijk graag naar iemand waarbij ik denk daar leer je van. Dus probleemoplossend, wat als..... Dus verder als de theorie in de boekjes en alle showelementen, dat zou ik graag terug willen zien op de advanced dag. Wie dan de instructeur is is aan de organisatoren... In ieder geval heb ik persoonlijk het meeste baat bij iemand met een rustige duidelijke uitleg en fijn is om naar te luisteren. Voor al van het waarom leer je veel.

  13. #28
    Forumlid Lotte's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2008
    Locatie
    Geel België
    Leeftijd
    24
    Berichten
    77

    Re:Ideeën voor EquiDay Advanced, 12 oktober!

    Jossy Reynvoet over Bitloos Academische Rijkunst met zijn paard Deseado
    http://www.jossy-reynvoet.com/
    #Pubers&Paarden
    LIVE the LIFE you LOVE
    (_)-jes van Moon ?
    Groetjes van Lotte =D

  14. #29
    Actief Forumlid Auky's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006
    Locatie
    Heusden
    Berichten
    886

    Re:Ideeën voor EquiDay Advanced, 12 oktober!

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door wendels
    Ik ken niet veel instreucteurs/ paardenmensen van live zien, maar ik kijk graag naar iemand waarbij ik denk daar leer je van. Dus probleemoplossend, wat als..... Dus verder als de theorie in de boekjes en alle showelementen, dat zou ik graag terug willen zien op de advanced dag. Wie dan de instructeur is is aan de organisatoren... In ieder geval heb ik persoonlijk het meeste baat bij iemand met een rustige duidelijke uitleg en fijn is om naar te luisteren. Voor al van het waarom leer je veel.
    Ik ken wel iemand die compleet aan jouw beschrijving voldoet
    There's nothing you can't do when the horse becomes a part of you.

  15. #30
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    41
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re:Ideeën voor EquiDay Advanced, 12 oktober!

    Ha, Niek is inmiddels gevraagd en akkoord

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •