Voor mijn paard wat nu nog 32 km van me vandaan in Oud Beijerland woont, zoek ik een pensionstalling dichter bij mij in de buurt. Wat ik de belangrijkste punten voor de nieuwe plek vind is dat Rendezvous lekker veel en vaak weidegang kan hebben en dat er in de winter een overdekte binnenbak is waar we door kunnen gaan met onze privelessen.
Ik woon zelf op 5 minuten afstand van de Capelse manege in Capelle ad Ijssel maar ik weet niet goed wat daar van te vinden. De manege stond als niet goed bekend maar heeft sinds een maand of vier een nieuwe eigenaar. Die persoon ken ik wel weer van de manege die hij al had, en die manege staat als matig te boek (Manege Hitland ook in nieuwerkerk) De mensen die ik spreek op de Capelse manege vinden echter allemaal dat alles stukken beter is geworden sinds de nieuwe eigenaar er is....... Wat betekent dit nu, dat een slechte manege beter geworden is of dat het gewoon een op zich goede manege is? Nadeel is ook dat er door de vele paarden die er staan maar 2 uur weidegang per dag is maar veel mensen stallen hun paard in de maanden juli-augustus bij een van de boeren bedrijven in de buurt voor 24\7 weidegang in die periode. Er is volgens mij hier in de buurt niet al te veel maar ik hoop dat ik me vergis.
Bladwijzers