Hallo,
Waarschijnlijk is het voor jullie heel lastig om een antwoordt te geven op mijn vraag zo via internet maar ik hoop toch dat iemand me wat tips kan geven want ik voel me erg onzeker over hoe het nu gaat tussen mijn paardje en mij .
Ik ben nu een maand of 2/3 bezig met Parelli en zweef nu tussen level 1 en 2 en ik heb het idee dat mijn paardje het niet meer leuk vind. Sinds een tijdje komt ze niet meer als ik haar uit de wei wil halen. ( Ze komt wel als ik het weiland in ga maar normaal kwam ze direct naar het hek als ze me zag en nu niet meer.) Ook heb ik af en toe het gevoel dat ze tijdens het grondwerk bij me weg wil.
In het begin ging het allemaal heel goed. Ze pikte de meeste dingen heel snel op maar de laatste tijd (vooral de afgelopen week) wordt het eerder slechter dan beter. De yoyo’s zijn niet meer recht, ze doet af en toe chagrijnig bij de porcupine game en tijdens het poetsen. Cirkels en van hand veranderen heeft ze ook beter gedaan. En ik weet niet hoe het komt. Misschien is het gewoon maar een fase maar ik denk dat het toch echt aan mijn aanpak ligt.
Het ene moment denk ik dat het dominantie is, dat ze zich verveeld en meer uitdaging nodig heeft maar het andere moment denk ik dat ze misschien wel RB is. Ik vind dat zo moeilijk inschatten. Vooral het verschil tussen LB-i en RB-i. Ik heb het idee dat ze steeds tussen alle vier de horsenalitys heen en weer schiet. Het ene moment wil ze niet naar me toe komen, het volgende komt ze zo dichtbij dat ze zowat op mn tenen staat. En ik weet dan niet zo goed welke aanpak het beste is. Tot nu toe kies ik meestal voor de druk eraf halen. Aan de ene kant durf ik niet meer van haar te vragen of strenger te zijn omdat ik bang ben haar onzeker te maken en haar vertrouwen verlies maar aan de andere kant wordt het zoals ik het nu doe ook niet beter. Ik wil zo graag dat ze het weer fijn vind om bij mij te zijn.
Voor jullie is het natuurlijk al helemaal niet te doen om aan de hand van alleen dit verhaaltje te zeggen waar het aan ligt, maar misschien kan iemand tips geven over hoe ik zelf uit kan vinden wat het proleem is?
xx
Bladwijzers