Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 31

Topic: Zadeltas advies

  1. #1

    Zadeltas advies

    Het leek mij enorm handig om fijne zadeltassen voor achterop (of misschien voorop) Mijn equiflex te hebben.

    Maar ik heb helemaal geen ervaring met die tassen,
    Wappert dat niet, en is het niet belastend als het wel wappert(klappert)

    En wat zijn fijne tassen, zal voornamelijk gaan om meenemen van water flesje.
    Wat eten voor nicky (appeltje ofz) en mijn portemonnee & telefoon.
    moet wel iets fijn wat veilig dicht zit.

    op goedhard kwam ik wat tegen, maar die vond ik niet erg mooi.
    En rood (liefst gewoon bruin/zwart)

  2. #2
    Actief Forumlid SaskiaGerritsen's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2009
    Locatie
    Hengelo (Ov)
    Leeftijd
    37
    Berichten
    179

    Re:Zadeltas advies

    Ik lees ook even mee. Bij mij gaat het om een dressuurzadel, dus geen ringen aan de achterkant...

  3. #3
    Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Locatie
    Heelsum
    Berichten
    5.647
    Dagboek Berichten
    121

    Re:Zadeltas advies

    Ik heb jarenlang een klein banaantasje gehad dat je aan de singelstoten vast kunt maken van dabodesign.
    http://www.dabo-design.nl/
    Die combineerde ik dan met een losse bidonhouder voor aan het zadel, maar tegenwoordig heb je deze tass ook met bidonhouder.

    Heb je wel ringetjes vóór aan het zadel Fiona? De meeste dressuurzadels hebben die wel. Daar kan dus die bidonhouder aan. Vetertje vastmaken aan die ringetjes is ook heel handig, dan kun je makkelijk een jas of trui voor aan je zadel knopen. Tegenwoordig heb ik een sjieke voortas van Stowaway met bidonhouders. Kost wat maar dan heb je ook wat. En die vetertjes werkt ook nog steeds. En te verkrijgen in vele kleuren (ik heb gewoon zwart).
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

  4. #4
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re:Zadeltas advies

    Ik heb een klein tasje aan de voorkant(ook een dressuurzadel), heel betaalbaar en er kan best veel in, drinken, een jasje wat brood dat soort dingen,en van klapperen geen last, er gaan nml nog eens lussen rond de singel. Ik wil later wel even kijken of ik een foto kan vinden.

    Marjo een tip doe je telefoon altijd in je zak, als je paard er op een of andere manier vandoor gaat dan sta je zonder telefoon.

    Ik heb zoiets, is ook goed waterdicht, ik zie ze ook staan van Pfif maar dat zijn grotere je hebt dan ook een smallere uitvoering die je voor kunt doen.

    http://www.agradi.nl/horze-canvas-zadeltas-black.htm
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  5. #5
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re:Zadeltas advies

    Ik heb die ouderwetse katoenen verbouwd: schapenwol eronder, andere haakjes eraan en zo gaan ze zeker alweer 10 jaar mee.

  6. #6
    Forum Meubilair Gilraen's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Belgisch limburg
    Leeftijd
    39
    Berichten
    6.741
    Dagboek Berichten
    19

    Re:Zadeltas advies

    Ik heb er ook tijdje naar gezocht maar combinatie met dressuurzadel vond ik niet handig. Ik heb nu dekjes met tasjes erop aan beide zijdes. Het is niet te gebruiken voor een appel (te dik) tenzij je die in stukken zou doen en inpakken. Maar ik heb er wel soms mijn portefeuille, mijn inhalator altijd en nog wat dingetjes in als ik buitenrit maak en het is te warm om een body aan te doen. Wat ik soms doe is nog een heuptasje zelf om en daar stop ik dan gsm in.
    "Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)

  7. #7
    Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Locatie
    Heelsum
    Berichten
    5.647
    Dagboek Berichten
    121

    Re:Zadeltas advies

    Ik zie dat ik Saskia verward heb met Fiona, sorry.
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

  8. #8
    Forum Meubilair Gilraen's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Belgisch limburg
    Leeftijd
    39
    Berichten
    6.741
    Dagboek Berichten
    19

    Re:Zadeltas advies

    Ik dacht al zou er nog iemand Fiona heten? Ik ken er niet zoveel al zijn ze er wel!
    "Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)

  9. #9

    Re:Zadeltas advies

    Die wat janneke gaat zien, lijkt mij dat die enorm gaan klapperen.
    Waar maak je die allemaal vast behalve bovenaan, in stap blijft het vast liggen.
    Maar in draf of galop. Lijkt me niet fijn.

    Ik was aan zoeken naar een banaantasje net met 2 bidon houders, maar die zijn nog flink geprijst
    Ik ga zeker marktplaats even in de gaten houden.

  10. #10
    Forum Meubilair Liesbet's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Geel-België
    Berichten
    3.127

    Re:Zadeltas advies

    Weet iemand hoe die van Imperial riding sluiten?
    Ik zie wel de foto zonder bidon-houders dat het met gespen is, maar die met bidon is mij niet duidelijk.


    "Dromen komen uit..."

  11. #11

    Re:Zadeltas advies

    Lijkt me dat die er gewoon inschuiven, dat zie ik tijdens rijden wel eruit vallen.

    Ik vind de keuze van goeie zadeltassen best wel beperkt, of je moet er enorm veel geld aan uitgeven.

  12. #12
    Forum Meubilair Liesbet's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Geel-België
    Berichten
    3.127

    Re:Zadeltas advies

    Ja Marjo zadeltassen zijn duur, maar ik vind dat ze ook lang meegaan.

    Ik heb nu voor mijn westernzadel een eenvoudige voortas om over de knop te hangen die best meeviel van prijs. Deze wappert wel bij hoge snelheid, maar voorlopig houden Rayco en ik ons aan een stap snelheid .
    Ook een banaantas heb ik achteraan om mijn jas in te steken, ook een gewone dus goede prijs. Deze blijft zeer goed liggen als je maar voldoende koordjes (nestels) hebt om het goed vast te hangen.

    Maar voor Lotte heb ik zo ééntje van hardo design gekocht om vooraan haar zadel te hangen, en die hangt veel stabieler,
    met twee ritsen dus makkelijk iets in en uit te halen. Die was wel wat duurder maar kan ook gewoon beter bevestigd worden, waardoor ze met Moon wel hogere snelheden aankan .

    De tassen achter de bidon-houders hoe worden die gesloten, zou dat met een rits zijn?

    "Dromen komen uit..."

  13. #13
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re:Zadeltas advies

    Marjo antwoord op je vraag
    er gaan nml nog eens lussen rond de singel
    Ik heb er geen last van, draven doe ik er wel mee, galop doe ik niet met Whoopie. De tasjes die ik heb liggen voor het zadel niet achter het zadel.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  14. #14
    Forum Meubilair Liesbet's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Geel-België
    Berichten
    3.127

    Re:Zadeltas advies

    Heeft iemand deze van http://www.ekkia.nl?


    Weten jullie iets van afmetingen en/of ervaringen?
    "Dromen komen uit..."

  15. #15

    Re:Zadeltas advies

    Ik denk dat die wat janneke liet zien, met om te noemen hoge snelheden behoorlijk wapperen.

    dat gaat nicky niet cool vinden en ik ook niet. Heb tijdje geprobeerd tijden met een rugzak, maar dat zit ook voor geen cm.
    Liesbet die zit er wel mooi uit, en meerdere bevestigings punten
    moet die voor of achter op het zadel ?

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •