Oorspronkelijk Geplaatst door
Marie
Als je paard echt RB is vraag ik me eigenlijk af of je wel pushing passenger zou moeten doen. Dan neem je volgens mij beter letterlijk en figuurlijk (
) de touwtjes in handen, om dat je dan veel meer leiderschap geeft en je paard zich misschien sneller kan ontspannen.
Wil je toch de pushing passenger doen dan is het inderdaad eigenlijk de bedoeling dat je niets vraagt. Niets over snelheid én niets over richting. Dus eigenlijk zou je ook geen kleinere cirkels mogen vragen. Maar het moet inderdaad veilig blijven en als die cirkel daarvoor nodig is zou ik dat gewoon doen. Je kan altijd kleine toegevingen doen op het patroon. En zodra ze weer rustiger is ga terug naar het patroon van pushing passenger.
En als je inderdaad pushing passenger op deze manier wil doen zou ik het haar er ook maar gewoon laten uitlopen in draf. Besef alleen dat dat heel lang kan duren, en dat je er dan niet voor haar bent. Als ze echt RB is vraag ik me af of je het patroon dan niet beter loslaat en haar actief gaat helpen om te ontspannen door een leider te zijn voor haar.
Ik vind persoonlijk wel dat je binnen een bepaald patroon zoals de pushing passenger ook wel regels mag stellen. Als jij alleen maar pushing passenger in stap wil doen dan vraag je gewoon iedere keer weer stap en ga je dan terug naar het patroon van passenger zijn. Misschien is dit al genoeg om haar te kalmeren? Op die manier voelt ze misschien na een tijdje dat je passief bent maar toch heel erg aanwezig en bij haar blijft.
Ik zeg maar wat dingen. Maar er zijn volgens mij veel mogelijkheden, afhankelijk van wat jij wil, en wat zij precies aangeeft.
Bladwijzers