Hoi allemaal,
Afgelopen week heb ik de cursus dry-needling bij Andrea Schachinger afgerond.
Dry needling is een therapie om triggerpoints in spieren te behandelen. Triggerpoints zijn plekken in de spier die als het ware verkleefd zijn. De spier heeft hierdoor moeite met samentrekken en weer ontspannen. Je kan ze bij jezelf vaak voelen als "spierknopen".
Dry-needling houdt het aanprikken van deze triggerpoints met een acupunctuurnaald in. Door het aanprikken ontspant de spier zich vrijwel gelijk.
Andrea Schachinger heeft een speciale methode ontwikkeld om dit bij paarden te kunnen doen. Het paard reageert er hierdoor positief op en vind het zelfs prettig.
De spieren in hals, rug en billen zijn onmiddellijk meer ontspannen. Een onderhals wordt zachter, een pijnlijke, stijve rugspier wordt gelijk soepeler en pijnvrij.
Alleen een ontspannen spier kan je trainen!
Voor mij is dit een fantastische aanvulling op mijn chiropractische behandelingen
Deze week wil ik graag de NH-forummers een behandeling aanbieden voor 40,- (normale prijs 50,-). excl. reiskosten. Behandeling duurt ong. een half uur.
Natuurlijk is een eventuele combinatie met een chiropractische behandeling of een les mogelijk. PB voor de mogelijkheden!
Bladwijzers