13% zout, tjah, dat is verhoudingsgewijs natuurlijk best veel, maar in die paar tientallen grammen force valt het heel erg mee. Als je het omrekent zit in een gemiddelde kilo 'gewone' muesli omgerekend vaak veel meer zout.

Of je op je paard af moet gaan in dit geval is echt iets dat alleen jij uit kunt maken.
Tegen alle vooroordelen in is hier de Fjord de moeilijke eter. Lust lang niet alles, reageert slecht op heel veel dat hij wél graag eet. Hij besluit regelmatig van de één op de andere dag dat hij een bepaald voer niet meer lust. Dan kan ik het een maand laten staan, maar hij eet het echt niet meer. Op zijn inschatting wat goed voor hem is kan ik totaal niet rekenen; hij snaait wat hem betreft vrolijk van dennenbomen en rodondendrons in het voorbijgaan tijdens buitenritten als ik hem de kans zou geven, so much voor natuurlijk instinct

Mijn koudbloedjes (nou ja, één super modern modelletje haf, is dat nog koudbloed?) hebben beiden ook wel echt de bijvoeding nodig. Fjord om kilometers mee te kunnen vreten, Hafje om nog even van te groeien.