Resultaten 1 tot 2 van de 2

Topic: voorhand wijken

voorhand wijken

Hey, ik ben nieuw hier
    Ik werk niet echt volgens een specifieke "methode", ik haal wel veel uit parelli, we doen ook wat vd, verder haal ik inspiratie bij veel mensen die ik gewoon bezig zie ( ook hoe het net niet moet )
    Mijn paardje is een merrie van 8. Erg extravert, ze wisselt wel tussen RB en LB.
    Ze pakt alles heel snel op, is heel enthousiast en energiek. Maar bij nieuwe dingen schrikt ze soms nog vrij snel. Als ze iets eenmaal heeft gezien/ snapt (en ik het juiste doe) is het wel snel oke en werkt en denkt ze fijn mee en gaan we heel snel vooruit. We doen veel schriktraining, grondwerk ( vrij basis nog, als je te snel/ teveel wilt wordt ze ook snel gespannen ) Ze is steeds minder schrikkerig , wat erg fijn is natuurlijk!

Achterhand wijken gaat prima, op indirect contact, net als achterwaarts, blijven/ volgen, op kleine volte om me heen,.. dit doet ze nu fijn ontspannen. Ze kan ook een beetje vd; jambette, kusje, spagaat, bijna compliment en buiging. Dat puur voor afwisseling

Alleen voorhand wijken blijft een probleem, het word niet beter en dat "klopt" precies niet, in haar normale manier van denken, ofzoiets, dus dan denk ik dat ik wel iets fout moet doen. Vroeger "plakte" ze erg aan me met haar voorhand: bij naast me lopen vond het moeilijk dat ik bv voorop liep, halthouden draaide ze soms haar schouders wat, op volte wat naar binnen komen. Door haar dan uit mijn ruimte te sturen was dat snel "opgelost".
    Wanneer ik vraag om met haar voorhand te wijken ga ik aast haar schouder staan, vraag wat buiging naar de andere kant en druk zachtjes, steeds wat sterker tot ze reageert. Ze deed eerst echt vanalles; achteruit, vooruit, achterhand wijken, een jambette geven... door voor het minste beetje te belonen doet ze nu af en toe een rustig pasje,maar echt maar eentje, maar vaak komt haar ook achterhand mee terwijl ik wil dat ze die laat staan, af gaat ze voor/achteruit. Ik moet ook vaak de druk opvoeren terwijl ze dat anders heel snel snapt en gewoon door te kijken al reageert. Wat kan ik fout doen/ waarom kan het zijn dat ze dit zo moeilijk vind/ niet snapt?

Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Dagboek Berichten
    121

Re:voorhand wijken

Hallo Hanneloe, wil je je eerst even voorstellen in het voorsteltopic? Dankjewel!
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

Bladwijzers

Forum Rechten