Naar aanleiding van het topic over bachbloesems en ook die over jaloerse paarden het volgende vraagstuk:
Zaterdag komt vash uit de opfok ( ). De vorige keer heeft zijn moeder hem 4 uur lang (echt ongelofelijk) alle hoeken van de bak doorgejaagd. Ik dacht dat ze er dood bij neer zou vallen, zo moe was ze,maar ze ging maar door. Ik heb het maar wel zo gelaten, ze moeten er toch samen uitkomen tenslotte. De andere 2 paarden (waaronder de "directrice") stonden erbij en keken ernaar. De directrice ging na 4 uur tussenbeide staan (mooi gezicht was dat!) en nam de leiding weer over.. De dagen erna werd het jagen minder en minder. Na een periode van zogenaamde rust (maandje ongeveer) draaiden de rollen zich om en als Vash zin had in wat beweging ging hij z'n ouwe moeder pesten. Opjagen (op 15 meter afstand een stap naar haar doen was genoeg om haar in beweging te zetten) en als ie de kans kreeg in de kont bijten. Of er recht opaf galopperen en als ze dan niet op tijd wegliep was het KNAL boem is ho. Gelukkig geen blessures aan beide kanten! Het gedrag van Ollie toen hij terug kwam verbaasde ons hogelijk. Ze is de laagste in rang en een echte Joris Goedbloed. Misschien wilde ze hem even duidelijk maken dat ze zich niet meer als moeder zou gedragen. Misschien realiseerde ze zich dat ze mij weer moet delen met die jonge knul. Nou weet ik niet hoe het deze keer zal gaan, maar ik hoor spectaculaire verhalen hier van de bachbloesems. Zou haar graag helpen om dat deze keer wat beter te verwerken. Er is wel wat haast bij, ik hoorde vandaag dat hij zaterdag al wordt gebracht! Wat zou ik kunnen geven en waar koop ik het? Of ben ik er nu te laat mee?
Het is een heel verhaal , bedankt voor het lezen alvast....ik hoop op tips (ook tips zónder bachbloesem zijn welkom hoor)!
Bladwijzers