Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 24

Topic: Photonic Red Light

Actief Forumlid SaskiaGerritsen's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2009
    Leeftijd
    37

Photonic Red Light

Al een tijdje loop ik met het idee om eens een Red Light aan te schaffen.
    Uiteraard is er de aanbeveling van Parelli en de goede recensies op de verschillende internationale verkopers.

Vanaf dit jaar kun je via Photonic ook nog een online cursus volgen voor het werk met de Red Light,
    dit spreekt me wel aan. Maar dan zou ik moeten investeren in de kit met de lamp en de online lessen.
    Voordat ik dit doe vraag ik hier graag om ervaringen, zijn er mensen die de Red Light regelmatig gebruiken?

Helpt het echt om het lichaam te helpen tijdens training, te genezen of herstellen bij ziekte?
    Waar gebruik je het meestal voor?

Alvast bedankt voor reacties

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Re:Photonic Red Light

Ik heb nog wel de oude red light (de nieuwe schijnt veel beter te zijn), maar gebruik 'm hier wanneer nodig. Niet alleen voor Droo en de hond, maar ook voor mezelf Wat ik fijn vind, is dat je ook bij je paard een diagnose kunt stellen waar hij evt. problemen mee heeft. Super handig, want daar kun je met grondwerk/rijden dan ook aandacht aan besteden bijvoorbeeld. Verder moet ik wel zeggen dat ik het soms wel lastig vind om de juiste punten te vinden. Zelf gebruik ik het voornamelijk bij mezelf voor pijntjes en/of wondjes en ik merk dan wel dat het sneller geneest of de pijn wat verlicht. Droo in het verleden regelmatig wel behandeld en toen merkte ik ook wel verschil. Niet heel veel, maar het doet zeker wel wat. Denk dat, wanneer je het regelmatig gebruikt, de resultaten wel wat beter zullen zijn
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Aangemeld
    Dec 2009
    Leeftijd
    37

Ok, goed om te lezen.
    Voor het vinden van de juiste punten spreekt mij die cursus juist aan.
    En ik zou hem dan ook voor mezelf en de hondjes willen gebruiken

Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Dagboek Berichten
    45

De ranch waar ik gewerkt heb gebruikte ook vaak red light maar ik moet zeggen dat ik er echt nooit resultaat van zag en dat het naar mijn idee voornamelijk een kwestie van "geloof" is.

Aangemeld
    Dec 2009
    Leeftijd
    37

Eerst was ik ook sceptisch, en verbaasd dat je het via parelli kon krijgen.
    Omdat ze zich bijna niet met andere merken profileerden toendertijd.
    Maar als ik alle foto's zie van snelle genezing van wonden of oude littekens, denk ik dat het toch wel moet helpen.

Daarom hoor ik ook graag de verschillende meningen.
    Waar werd het op die ranch voor ingezet?

Aangemeld
    Dec 2004
    Dagboek Berichten
    45

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door SaskiaGerritsen
    Eerst was ik ook sceptisch, en verbaasd dat je het via parelli kon krijgen.
    Omdat ze zich bijna niet met andere merken profileerden toendertijd.
    Maar als ik alle foto's zie van snelle genezing van wonden of oude littekens, denk ik dat het toch wel moet helpen.

Daarom hoor ik ook graag de verschillende meningen.
    Waar werd het op die ranch voor ingezet?
    Wat mij betreft zijn foto's niet al teveel waard. De producten van tell-sell lijken namelijk ook te helpen totdat je ze in huis hebt

Maar ze deden daar spierstijfheid, paard met wond aan het been, ondersteuning genezing pees en hoefbevangenheid etc.

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Fellor
    De ranch waar ik gewerkt heb gebruikte ook vaak red light maar ik moet zeggen dat ik er echt nooit resultaat van zag en dat het naar mijn idee voornamelijk een kwestie van "geloof" is.
    Ik was er in het begin ook sceptisch over. Waar je bij jezelf nog kan denken dat het een kwestie van 'geloof' is, kan dat moeilijker bij een paard denk ik. Bij Droo merk ik wel wat verschil als ik hem behandeld heb, dus ja...het doet wel iets. Het is ook meer een 'tool' ter ondersteuning. Zou het nooit 'alleen maar' gebruiken
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Aangemeld
    Dec 2004
    Dagboek Berichten
    45

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Linda
    Ik was er in het begin ook sceptisch over. Waar je bij jezelf nog kan denken dat het een kwestie van 'geloof' is, kan dat moeilijker bij een paard denk ik. Bij Droo merk ik wel wat verschil als ik hem behandeld heb, dus ja...het doet wel iets. Het is ook meer een 'tool' ter ondersteuning. Zou het nooit 'alleen maar' gebruiken
    Zij vonden ook dat ze verschil zagen omdat ze dat heel graag wilden. Objectief gezien was dat verschil er niet.

(edit: waar ik dus alleen mee wil zeggen dat niet perse alle ervaringen van mensen op internet van belanghebbenden in verkoop of persoonlijke ervaringen echt betrouwbaar zijn, niet dat jij het fout hebt ofzo )

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Tja, dat kan altijd natuurlijk. For all we know, werkt medicatie ook niet en is het alleen het idee...wie zal het zeggen. Maar op basis van ervaring weet je bij bepaalde aandoeningen wel ongeveer hoelang een genezingsproces zou moeten duren. Als iets sneller geneest bij het gebruik van homeopathie, acupunctuur of bijv. een red light, dan kun je daar in ieder geval uit concluderen dat het wel 'iets' doet. Als dit dan ook nog meerdere keren zo voorkomt, lijkt me dat niet echt toeval en lijkt dit in ieder geval dus wel iets bij te dragen

Aangemeld
    Dec 2004
    Dagboek Berichten
    45

Dat medicatie ook niet werkt is niet waar. Van medicatie die geneesmiddel heet is de effectiviteit wel degelijk bewezen

Naar die light therapie dingen e.d. is nooit degelijk onderzoek gedaan met placebo groep, groep die groot genoeg is enz. Alles is gebaseerd op persoonlijke ervaring. Als iemand ermee geholpen is is het natuurlijk prima, maar er is nog niet duidelijk geworden uit welke vorm van onderzoek dan ook dat het iets doet. Veel geld investeren in aanschaf/lessen e.d. is dus iets om goed over na te denken want misschien is je geld beter besteedt aan iets anders. Maar dat is een persoonlijke keuze natuurlijk. Ik geef het alleen maar aan om duidelijk te maken dat het niet iets kant en klaars is wat iemand anders voor je kan beslissen of duidelijk kan beargumenteren. Alles is op basis van persoonlijke ervaring.

Aangemeld
    Dec 2009
    Leeftijd
    37

Bedankt voor jullie opmerkingen hierover.
    Conclusie tot nu toe, er zijn voor en tegenstanders
    Ik zal het zelf ooit moeten proberen dus
    Iemand een red light te leen?

Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Dagboek Berichten
    121

Ik kreeg ooit van een fysiotherapeut het advies een rood transparant papiertje over een zaklamp te doen, zou ook goed werken. Moet eerlijk zeggen dat ik het nooit geprobeerd heb, klonk mij nogal vreemd in de oren, maar het proberen waard voordat je een verdere investering doet.
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

Aangemeld
    Dec 2004
    Dagboek Berichten
    45

Og gewoon zo'n LEDlaserpen. Ben je voor 15 voor een sterke klaar

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Dat medicatie ook niet werkt is niet waar. Van medicatie die geneesmiddel heet is de effectiviteit wel degelijk bewezen
    Tja, daar kun je ook over discussiėren want je weet nooit iets helemaal zeker... Wie zegt dat je geloof in het medicijn niet ook een invloed heeft op de werking ervan? (en hoeveel van die zogenaamde bewezen medicijnen zijn tevens schadelijk voor je...maar dat is eigenlijk weer een andere discussie dus ga ik verder niet op in)

Naar die light therapie dingen e.d. is nooit degelijk onderzoek gedaan met placebo groep, groep die groot genoeg is enz.
    Niet helemaal waar. Er is wel onderzoek naar de werking/invloed van o.a. lichttherapie e.d. gedaan. Voorbeeldje hier: http://www.laserfocusworld.com/artic...and-power.html en zo zullen er nog wel onderzoeken naar zijn gedaan net als bij homeopathie etc.

Alles is gebaseerd op persoonlijke ervaring. Als iemand ermee geholpen is is het natuurlijk prima, maar er is nog niet duidelijk geworden uit welke vorm van onderzoek dan ook dat het iets doet. Veel geld investeren in aanschaf/lessen e.d. is dus iets om goed over na te denken want misschien is je geld beter besteedt aan iets anders. Maar dat is een persoonlijke keuze natuurlijk. Ik geef het alleen maar aan om duidelijk te maken dat het niet iets kant en klaars is wat iemand anders voor je kan beslissen of duidelijk kan beargumenteren. Alles is op basis van persoonlijke ervaring.
    Mee eens hoor (behalve het stuk over onderzoek) . Het is zeker iets om over na te denken wat geld investeren betreft. Wat persoonlijke ervaring betreft: het feit dat jij geen resultaat ziet, wil niet zeggen dat een ander ook geen resultaat ziet. Het 'niet zien van resultaat' is imo ook een kwestie van 'geloof' En uiteraard is het ieders persoonlijke keuze, niemand kan ooit een beslissing voor een ander maken. Ik ben van mening 'zelf ervaren/experimenteren, dan pas kun je er iets zinnigs over zeggen', en niet iets op basis van 'horen zeggen' zomaar aannemen. Ik geef gewoon mijn mening op basis van mijn ervaring met photonic therapy en omdat er toevallig naar gevraagd wordt. Aan Saskia de keuze wat ze ermee doet...

@Saskia: Mocht je eerst nog vragen hebben, dan weet ik wel een adresje waar je met al je vragen terecht kan alvorens te beslissen of je wel of niet het geld erin gaat investeren Mogelijk heeft zij ook wel adresjes waar je eerst kan kijken en/of zien/ervaren of het wat voor je is of niet.

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Overigens zou ik niet zelf met van allerlei pennetjes e.d. gaan experimenteren. Er is echt wel onderzoek, tijd en energie in het ontwerp van zo'n red light gestoken (sterkte licht e.d.) en een ledlampje of zaklamp is natuurlijk heel wat anders. Is niet echt te vergelijken...en kun je ook geen goede mening mee vormen over de red light zelf. Zonlicht is ook niet hetzelfde als onder de zonnebank gaan liggen zeg maar

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten