Ik heb op de equiday een proef emmertje gekocht. Bekeken hoeveel ik moest geven en dat was aanzienlijk meer dan van andere vitamine brok zoals pavo vital of marstall force. Besloten ongeveer de helft van de geadviseerde hoeveelheid te geven. Na een week of 4 ging Diego tijdens buitenritten opeens heel erge schrikreacties laten zien. Hij is altijd wel heel wakker, maar dat werd nu echt schrikken vanuit het niets en dan ook echt meters opzij springen/rennen. Eerst een keer dwars over Fenna heen waarmee ik buiten reed, toen gaf ik die rit met Fenna de schuld wat de eerste keer was. Maar later die week nog een paar keer zodat ik er zelfs een keer af gekukeld ben.
Heel lang over nagedacht waarom en uiteindelijk was het voer het enige wat ik kon bedenken wat veranderd was. Dus gestopt en na een week was er niks meer aan de hand (behalve het feit dat ik door dat gedoe eigenlijk niet meer durfde te rijden). Ondanks dat ik er nog wel een tijdje met teveel spanning op gezeten heb was Diego weer helemaal zichzelf.
Ik heb nu nog voor een week ongeveer over, maar ga het toch niet meer proberen.
Bladwijzers