Oorspronkelijk Geplaatst door
Réban&Kabriche
Hallo Jannepauli,
Ik vind jouw advies superinteressant!!
Als ik jouw reacties zo aanhoor gebruik jij dezelfde methode als ik --> je eigen methode.... en hou je niet vast aan één methode. Je haalt gewoon eruit wat voor jou van toepassing is. Want ik ben van mening als je het niet goed doet zal je paard je dat echt vertellen, een paard is nog steeds de beste spiegel van een mens
Ik heb ook een Parelli pakket en gebruik dat ook, tot nu toe alleen nog maar lezen en DVDtjes kijken. Maar ik moet zeggen dat ik onbewust toch al dingen toepas gewoon omdat je het nu beter begrijpt. Ik heb 1x per week dressuurles en rij ook op de engelse manier.
Wat ik dus eigenlijk bedoel is dat ik kijk wat (ik denk) het beste voor mij en mijn paard is, want wat het beste voor ons is kan voor iemand anders wel helemaal niet goed zijn.
Nou stuit ik wel tegen een probleempje op, mischien kun jij me daarbij adviseren. Mijn paard is altijd met een sterke, vasthoudende hand gereden, daardoor heeft ze geen vertrouwen in de ruiterhand en is niet nageefelijk. Toen ik haar kocht werd ze met stang en trens gereden en toen leek er niets aan de hand, maar ik ben qua dressuur nog een beginner en mag dus niet daarmee rijden. Doordat ze zo weinig vertrouwen heeft in de ruiterhand probeert ze soms het bit vast te pakken als je haar 'gewoon' oppakt. Ik weet niet goed wat ik daar mee moet. Ik rij haar nog niet zo lang en ik ben begonnen met losse teugels te rijden zodat mijn zit verbetert en mijn paard vertrouwen krijgt, en op eigen benen moet lopen. Maar nu ben ik op een punt dat ik de teugels 'gewoon' wil aannemen maar dat vind ze dus eng en gaat dat koppie in de lucht en probeert ze vast te houden, heel irritant en ik wil dit op een ontspannen fijne manier oplossen, kan dit?
Bladwijzers