Na lang (nou ja, kort en intensief ) twijfelen heb ik begin deze maand besloten om de online Waterhole Rituals External Program te volgen van Carolyn Resnick: drie maanden lang webonderwijs in @liberty werken met paarden zonder fysieke druk, kort gezegd door de rituelen na te bootsen die paarden zelf hebben in de omgang met ranghogeren, ranglageren,vrienden en waardevolle zaken (voer en water).
Zie http://www.carolynresnickblog.com
De reden om het te doen was dat ik al een aantal jaar @liberty werk met Speedy, maar ik steeds het idee hield dat we wel allemaal leuke dingen doen samen, maar dat er weinig verband in zit doordat we nooit echt een gezamenlijke grondwerk-lichaamstaal hebben gevonden die voor ons werkt (en ik heb er inmiddels al zoveel voorbij zien komen dat ik ze ook continu door elkaar haal ). Een reden om het niet te doen was dat ik bang was dat het allemaal vreselijk zweverig en onpraktisch zou zijn, want in haar boek +2 dvd's geven ook weinig praktische kaders en ik ben niet zo goed in zweverig & filosofisch. Bij het lezen van haar boek Naked Liberty dacht ik jaren geleden ook vooral: 'Maar wat zijn nou die rituelen???'
Dus wel griezelig, het idee om daar drie maanden aan te gaan besteden...
Maar nu kreeg ik vorige week de eerste lesmaterialen binnen, en al mijn zorgen zijn weggenomen: alleen al het 90 minuten durende interview dat erbij zit heeft de hele methode in een keer goed uitgelegd (nou ja, de outline dan ), en het mooiste is dat ik het al meteen kon toepassen op Speedy en dat ook erg goed ging, zelfs in de confrontatie met onze aartsvijand nummer 1: gras.
Dus ik heb er enorm veel zin in, en ben heel erg benieuwd of er meer mensen zijn die deze cursus volgen/gevolgd hebben of anders een cursus hebben gedaan bij haar Nl vertegenwoordigster Monique Ros. Daar ben ik namelijk ook erg nieuwsgierig naar. Het online programma start 15 september en Monique heeft kort daarna volgens mij een 2daagse clinic en ik ben wel nieuwsgierig naar hoe dat dan is.
Bladwijzers