Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 25 van de 25

Topic: wel of niet jong paard kopen

  1. #16
    Actief Forumlid Bob11180's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2013
    Locatie
    Didam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    113

    Re:wel of niet jong paard kopen

    @lila, ben ik het niet mee eens juist als je meer de paarden wereld ingaat, waarom zou je geen paard mee kunnen nemen op je avontuur? vroeger waren we nomaden en vergezelden paarden ons juist. Ik dnek zolang je alles goed geregeld en met verstand aanpakt het juist harstikke goed kan

    maar anyway,

    het idee van een jong paard aanschaffen laat ik zover maar varen, wellciht later , na meer ervaring, andere omstandigheden.

    dank jullie voor jullie reacties

  2. #17
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    41
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re:wel of niet jong paard kopen

    ik heb een hele gave pony te koop. level 3 opgeleid, vanaf 3 jaar (nu 10 jaar) Als je een snelle parelli-start wilt...

  3. #18
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re:wel of niet jong paard kopen

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Bob11180
    @lila, ben ik het niet mee eens juist als je meer de paarden wereld ingaat, waarom zou je geen paard mee kunnen nemen op je avontuur? vroeger waren we nomaden en vergezelden paarden ons juist. Ik dnek zolang je alles goed geregeld en met verstand aanpakt het juist harstikke goed kan

    maar anyway,

    het idee van een jong paard aanschaffen laat ik zover maar varen, wellciht later , na meer ervaring, andere omstandigheden.

    dank jullie voor jullie reacties
    Vervoer naar australie is niet iets wat je even doet

  4. #19
    Forum Meubilair Yulia's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.732

    Re:wel of niet jong paard kopen

    Heb je al iets besloten?
    Met zo'n jong paard zou ik eerst lekker gaan grondwerken en af en toe er eens ongedwongen op zitten. Daarnaast zou ik les nemen op een gevorderd paard zodat je kunt blijven werken aan je eigen kwaliteiten als ruiter.
    Er zijn genoeg mensen die hun paarden niet inrijden voor hun 4e jaar ivm het volgroeien van de wervelkolom. Dan heb je nog een jaar om met dit jonge paard te grondwerken en structureel te werken aan je ridingskills.
    Don't ask what your horse can do for you, but what you can do for your horse.

  5. #20
    Actief Forumlid Bob11180's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2013
    Locatie
    Didam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    113

    Re:wel of niet jong paard kopen

    Na alle reactiea gelezen te hebben, er goes over nagedacht te hebben heb ik besloten niet zo'n jong paard te kopen.

    Verder zoek.ik geen pony
    En wil ik nog een keer benadrukken dat je naar mijn idee groots moet dromen en je dan vanzelf.op je goeie weg terecht komt. Oftewel pin me niet vast op mijn dromen haha

  6. #21

    Re:wel of niet jong paard kopen

    Ik ben erg voor dromen. Maar denk onderweg wel na wie je daar allemaal in meesleept, zonder dat ze daarom hebben gevraagd. (dieren, kinderen etc.. )
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

  7. #22
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re:wel of niet jong paard kopen

    Nomaden die reisden te paard, was jij dat ook van plan? Dan wordt je resitijd ws. wel wat langer dan je stageduur . Ik zie je topic ver stageplaatsen dus maar als het oplaten van een luchtballonnetje aangezien mensen serieus op je vragen proberen in te gaan, maar je het dan bagatalliseert. Geeft niks hoor, dromen mag. Daarvoor hebben we zelfs een speciaal topic met visionboards !

  8. #23
    Actief Forumlid Bob11180's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2013
    Locatie
    Didam
    Leeftijd
    43
    Berichten
    113

    Re:wel of niet jong paard kopen

    ow, maar ik ben zeer serieus hoor..
    zowel in het aanschaffen van een paard als het zoekn van een stageplaats als wat daarna evt. kan gebeuren.
    en ben ook erg blij met alle reacties, juist als ze tegenovergesteld zijn ook, daar dient een forum toch juist voor, elkaar informeren, ervaringen delen etc.?!
    En mensne hebben ook goed recht op me te wijzen op mijn plannen in combinatie met andere plannen (hehe), maar het probleem van een tekst berichtje is in tegen stelling tot een gesprek (of elkaar kennen) is dat een getyped idee meteen vast staat alsof het allemaal binnen een maand gaat gebeuren... in praktijk werkt dat weleens anders uit toch?

    oftewel... graag blijf ik reacties tips en hints lezen !!

  9. #24
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re:wel of niet jong paard kopen

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Bob11180
    ow, maar ik ben zeer serieus hoor..
    zowel in het aanschaffen van een paard als het zoekn van een stageplaats als wat daarna evt. kan gebeuren.
    en ben ook erg blij met alle reacties, juist als ze tegenovergesteld zijn ook, daar dient een forum toch juist voor, elkaar informeren, ervaringen delen etc.?!
    En mensne hebben ook goed recht op me te wijzen op mijn plannen in combinatie met andere plannen (hehe), maar het probleem van een tekst berichtje is in tegen stelling tot een gesprek (of elkaar kennen) is dat een getyped idee meteen vast staat alsof het allemaal binnen een maand gaat gebeuren... in praktijk werkt dat weleens anders uit toch?

    oftewel... graag blijf ik reacties tips en hints lezen !!
    Ja hoor, dat ben ik met je eens.
    Juist door te delen, zelf te herkauwen, kun je een andere conclusie trekken

  10. #25
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re:wel of niet jong paard kopen

    Is ook zo, en getypt komt het soms ook anders over, klopt ook. Maar ik blijf er wel bij dat serieuze plannen over ver-weggistan stages en de aanschaf van een paard nu niet samengaan. Dat is mijn tip (denkend aan wat Liesbetm ook schrijft).

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •