Afgelopen zondag was er bij mij op stal de jaarlijkse onderlinge wedstrijd. Er kwamen ook een aantal mensen en paarden van buitenaf en nu mocht het zo zijn dat één van de paarden niet meer terug de trailer in wilde. Ze zijn uiteindelijk die avond zonder het paard (wat een geweldig leuk ding is trouwens ) naar huis gegaan. Maandag zijn ze 's middags weer 2,5 uur bezig geweest (ook hardhandig), zonder resultaat. Toen ik 's avonds op stal kwam waren ze ondertussen al weer een uur bezig.
Natuurlijk begon iedereen te roepen dat ik het wel even zou doen en vijf minuten laten stond ik met Karat (ik noem hem Bolle) in mijn hand. We hebben eerst even gespeeld en ik had al heel snel door dat het een ontzettende LBI is. Heel veel denken, heel weinig doen.
Om een lang verhaal kort te maken: met drie kwartier stond hij op de klep en met anderhalf uur in de trailer. Toen bleek de stekker niet goed te zijn (geen verlichting, niet geremd) van de trailer en kon ik Bolle er weer uit halen.
Gisteravond opnieuw geprobeerd trailer te laden, maar hij vond het wel mooi geweest. Hij vond het erg gezellig op de klep maar zag er niet het nut van in om helemaal naar binnen te lopen. Dus zo hadden we telkens net niet genoeg ruimte om met de stang te oefenen.
Heeft iemand tips hoe ik dit paard kan stimuleren? Ik heb helaas niet de tijd op rustig de 7 games met hem te doorlopen (hoewel ik dat helemaal niet erg zou vinden om te doen )
Hij is echt hartstikke braaf, maar gewoon niet vooruit te branden. Tips, anyone?
Bladwijzers