Hallo allemaal
Eigenlijk is dit een level 1/2 vraagje maar ik denk dat de level 2ers me verder kunnen helpen.
Ik doe met Silver nu alle games, de patterns figure 8 en follow the rail vanuit zone 3.
Nu ben ik bezig met de circling game aan de 22ft rope om de galop aan te leren. Silver is nog nooit bereden oid en daardoor is haar evenwicht nog wat zoeken, vandaar dat ik de 22 ft gebruik voor de galop, dan heeft ze toch wat meer ruimte.
Nu gaan de overgangen met stap draf en stilstaan prima, maar vanuit draf aangalopperen is heel spannend voor haar. Ik doe dan fase 1 vinger wijzen, dan lift stick en dan zwaai ik de stick en dan tik ik haar aan.
In principe gaat het ok, ze galoppeert dan een paar passen aan, valt zelf weer in draf (te snelle draf) en dan laat ik haar rustiger draven. Vind dan het aangalopperen al voldoende per keer. Later leer ik haar wel doorgalopperen.
Maar nu merkte ik vandaag dat ze de circling game niet meer wil doen, ze kruipt in me, loopt praktisch over me heen. Ik zet haar dan weer terug, probeer haar met de stick wat van me af te drijven (driving game).
Eigenlijk merk ik dat steeds dat ze de stick heel spannend blijft vinden zodra ik hem wat fermer ga gebruiken, bijv. ook bij de extreme friendly. Het is al veel beter vergeleken met hiervoor maar toch blijft ze een soort van heftig reageren.
Friendly met de stick over haar lijf gaat ok, helicopter als ik heeel langzaam zwaai ook en ik kan de stick/string ook op de grond slaan heel zachtjes, het gaat er dus vooral om dat ze het super spannend vind als ik hem harder ga slaan.
Ik heb geprobeerd mijn focus en lichaam ontspannen te houden en dus niet met energie aan te gaan slaan.
Tips?
Bladwijzers