-
Actief Forumlid
Re:long trial tocht
wauw, van argentinie naar alaska!! hoe cool!!!
thnx!!!
-
Actief Forumlid
Het is zeker een van mijn dromen..om met paard en wagen dan een lange trektocht te maken. Zo heb ik deze zomer mijn Bowtop/zigeunerwagen verkocht na zes jaar en eigenlijk maar opgegeven. Ik heb Aselt er vorige jaar nog wel voor gehad hoor maar hier in NoordHolland kan je niet normaal met zo'n grote wagen langs de weg. Het is te druk, mensen rijden ons omver, schelden en tieren, bah. Sowieso dit jaar met mennen gestopt. Gewoon helemaal gehad
Misschien dat ik over een paar jaar een kleine huifkar koop, als mijn dochter ook wat groter is (is nu 11)en dan samen wat meer gaan mennen en rondtrekken.
Ik rij nu veel buiten en in de zomer op vakantie met vriendinnen naar de veluwe waar we vier dagen kilometers vreten..geweldig.
Een trektocht onder het zadel lijkt mij ook super! I'm in!
-
Als je wilt oefenen om te kijken of langere tochten leuk zijn kan je binnen Nederland leuke tochten maken.
Het trailteam voor brooke organiseerd elk jaar een tocht incl opbrengsten voor Brooke. Mss kan je aanhaken? Ze zijn altijd in voor mede rijders of rijders die de hele tocht mee willen doen. Steun je meteen een goed doel
En de elfstedentocht is er leuk om te rijden. Wordt alleen wel meer gedaan met de koets dan onder de man.
Maar het blijft een leuke tocht om te rijden. Uitgeverij Ridare heeft er een boekje van.
Zelf ook ervaring met meer daagse erg leuk om te doen.
Ook meerdaagses achter de rug met sledehonden. Dat zijn momenten om nooit meer te vergeten.
Inmense stilte grote witte vlaktes met hier en daar een witte berg waar dan een boom onder zit. Gehijg van de honden voor je, jezelf in balans houdend vooruit turend welke richting je op moet. Dat maakt ongelovelijke indrukken.
Maar ook te paard met een zonnetje boven op je bolletje, genieten van de mooie omgeving is machtig mooi om te doen.
-
Forumlid
Ha wat leuk! Ik kwam op het forum voor precies zo'n post!
Op het moment heb ik een jaar ertussenuit en de droom om een grote wereldtocht te paard te maken begint steeds meer te kriebelen. Op de een of andere manier had ik bedacht dat je vanaf hier via rusland in de winter naar alaska kan oversteken (als je veel sponsors hebt en een heel team), door amerika en op een gegeven moment pak je een boot naar een ander continent..
Mijn idee is om europa een klein beetje te verkennen onder andere via helpx te doen, een website zoals WWOOF. Veel agricultuur plekken waar je een tijdje kan blijven, gratis overnachten en mee kan helpen op de plek waar je bent. Verder gewoon inventief zijn, soms slapen out in the open en anders gewoon ergens aanbellen en vragen of je mag overnachten
Op het moment is het een mooie droom.
maar als je nu ook je handen vrij hebt en zoiets spreekt je aan.. brainstormen kan geen kwaad!
Pardoes, mijn pony, is niet getraind op lange trektochten, maar hij heeft veel potentie voor een endurancepony.
Voelt iemand ook iets voor wat avontuur, leven in het moment, back to the basics?
Dat van Brooke lijkt me trouwens ook echt super!
-
Dit is iets wat ik al heel lang wil, dat lijkt me echt zo geweldig! Kortere tochten binnen Nederland, maar zeker ook lange tochten (weken/maanden).
Maar voor mij toekomstmuziek, want met 3 kleine kids wordt t lastig. Maar lees graag mee, en wie weet, ooit...
Forum Rechten